kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
عضو انجمن صنایع بهداشتی و آرایشی خبر داد

اقدام عجیب شبکه‌های هرمی برای تشویق مردم به خرید کالاهای خارجی!

عضو انجمن صنایع بهداشتی و آرایشی از اقدام عجیب شبکه‌های هرمی برای تشویق مردم به خرید کالاهای خارجی خبر داد.



ابوالفضل مسگرزاده در گفت‌وگو با نسیم آنلاین گفت: به تازگی یک سری شبکه‌های پخش در حوزه فعالیتی محصولات آرایشی و بهداشتی درست شده که به صورت هرمی عمل می‌‌کنند و شهروندان را تشویق می‌کنند تا کالاهای خارجی را با تخفیف به همسایه و خویشاوند به فروش برسانند و برای آنها نیز مشوق‌ها و تخفیفات ویژه در نظر می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: قاچاق بی‌رویه، مجوزهای مکرر و رنگارنگ و محدودیت‌های بسیار کمی که برای توزیع و پخش محصول خارجی وجود دارد منجر شده تا روز‌به‌روز کالای داخلی از میدان رقابت بیرون رانده شده و اجناس خارجی جای آنها را بگیرند.
تولیدکننده لوازم بهداشتی و آرایشی در پایان گفت: تمامی این موارد مشوقی است برای این که مشتری را قانع کند تا سهم تولید داخل در سبد کالای مصرفی خود را کاهش دهد.
وی در رابطه با وضعیت قیمت لوازم شوینده در آستانه ایام عید نوروز بیان داشت: تقریبا در دو ماه گذشته درصدی بر روی قیمت برخی کالاهای صنعت لوازم بهداشتی و مواد شوینده کشیده شد اما در آستانه ایام نوروز هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و اجناس به وفور و با همان قیمت قبلی عرضه می‌شوند.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که متاسفانه دیگر بانک‌ها به راحتی تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌دهند و از آن جهت که یکی از نهاده‌های تولید، نقدینگی است لذا تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
این تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی افزود: در حال حاضر مشکلات موجود بر سر راه تولید آن چنان زیاد است که یک تولیدکننده ترجیح می‌دهد که به جای تولید، پول خود را در بانک گذاشته و سودش را دریافت کند.
وی گفت: برخی آقایان دولتی با خود می‌گویند حتما سود تولید از سود بانک بیشتر است که فلان تولیدکننده حاضر نیست کارخانه‌اش را تعطیل کرده و پولش را در بانک بگذارد و سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی آنها را به این اشتباه انداخته که مشکلات چندان زیاد هم نیست.
مسگرزاده خاطرنشان کرد: حقیقت این است که اصلا این‌گونه نیست بلکه اگر کسی در شرایط کنونی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و حاضر نیست کارخانه‌اش را از دست بدهد به دلیل زحمات زیادی است که سال‌ها برای راه‌اندازی کارخانه‌اش و نام تجاری اش کشیده است.
مسگرزاده در رابطه با وضعیت رکود در بازار گفت: رکود دامن صنعت ما را نیز گرفته است که البته از آن جهت که صنایع بهداشتی جز صنایع مصرفی و مورد نیاز مردم است سهم کمتری از رکود دارد.
عضو انجمن صنایع شوینده خاطرنشان کرد: البته آن چیزی که در این وضعیت، بیش از پیش به مشکلات دامن می‌زند و برای همه حتی یک شهروند معمولی ملموس است این است که نسبت به گذشته سهم بیشتری از قفسه مغازه‌ها در اختیار کالاهای شوینده خارجی قرار گرفته است و این برای صنعت داخلی یک هشدار است.
وی بیان داشت: حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای داخلی نیز بیش از 50 درصد از قفسه‌های خود را با اجناس خارجی و مواد شوینده غیرایرانی پر می‌‌کنند، قفسه‌های فروشگاه‌های معتبر داخلی و دولتی پر شده از صابون‌های خارجی.