kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

تروریست‌ها در لاهور تظاهرکنندگان را به خاک و خون کشیدند

انفجار انتحاری به وسیله یک موتورسوار در شهر لاهور پاکستان و در کنار تظاهرکنندگان 18 کشته و حدود 100 مجروح برجای گذاشت.


دیروز یک تروریست انتحاری موتور‌سیکلت‌سوار خود را به یک خودروی پلیس در خیابان‌های «لاهور» کوبید. به گزارش فارس، این حمله تروریستی زمانی رخ داد که مالکان داروخانه‌ها تظاهرات گسترده‌ای برگزار کرده بودند.
شبکه «پرس‌تی‌وی» شمار کشته‌شدگان این حادثه را 18 نفر اعلام کرده است. طبق گزارش‌های منتشر شده حدود 100 تن نیز بر اثر این عملیات تروریستی زخمی شده‌اند. دو افسر پلیس نیز جزو جان‌باختگان این حادثه هستند.
انفجار مقابل پارلمان محلی و یک مجتمع تجاری در خیابان «مال رود» شهر «لاهور» رخ داده است. پزشکان حال بسیاری از زخمی‌های این انفجار را وخیم اعلام کرده‌اند. تا دیروز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفت.
عزای عمومی
در پی عملیات تروریستی فوق، دیروز در پاکستان عزای عمومی اعلام شد و پرچم این کشور هم در همه سازمان‌های دولتی به حالت نیمه‌افراشته درآمد.
«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان و «شهباز شریف» سر وزیر ایالت پنجاب هم طی پیام‌های جداگانه‌ای، این اتفاق را به خانواده قربانیان تسلیت گفتند. «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان هم اعلام کرده، اقدامات تروریستی، عزم نظامیان را برای ادامه عملیات ضدتروریسم بیشتر می‌کند.
پاکستان از سال 2001، زمانی که این کشور در جنگ علیه تروریسم، متحد آمریکا شده، به طور بی‌سابقه‌ای آماج حملات تروریستی قرار گرفته است، این حملات معمولا از جانب طالبان محلی، لشکر جهنگوی، و سپاه صحابه صورت می‌گیرد. همه این گروه‌های تروریستی از وهابیت سعودی تأثیر پذیرفته‌اند.