kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
با اشاره به توانمندی موشکی حزب‌الله

هاآرتص: تهدید حمله به حیفا شوخی نیست، جان ده‌ها هزار نفر را می‌گیرد

افزایش قدرت تخریب و برد موشک‌های حزب‌الله لبنان صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است. هاآرتص نوشته، در صورت هدف قرار گرفتن حیفا توسط این موشک‌ها ده‌ها هزار نفردر همان لحظه اول کشته و صدها هزار نفر زخمی خواهند شد.


روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی درباره توانمندی‌های نظامی حزب‌الله  و با اشاره به نظر مستشاری «کارشناس کابینه رژیم صهیونیستی» در زمینه مسائل شیمیایی نوشته «چنین حملاتی ممکن است به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و زخمی شدن صدها هزار نفر در یک لحظه بیانجامد.»
این روزنامه صهیونیستی  در ادامه به نقل از این مقام نظامی که خواسته نامش فاش نشود اعلام کرده «خطرات هدف قرار گرفتن کارگاه‌های شیمیایی‌ در بندر حیفا یا تأسیسات اتمی اسرائیل، دیگر در حد حرف و حدیث نیست ، بلکه یک خطر قطعی و شناخته شده است، چرا که افزایش توانمندی‌های موشکی حزب‌الله لبنان و در اختیار گرفتن موشک‌های دوربرد از سوی این حزب با قدرت و دقت اصابت بالا این خطر را افزایش داده و آن را جدی‌تر از قبل مطرح کرده است.»
به گزارش تسنیم، هاآرتص تصریح کرده «سند محرمانه متشکل از مهم‌ترین محتویات این نظر مستشاری به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر طرف‌های امنیتی مرتبط نیز تحویل داده شده است.»این مقام نظامی اسرائیلی همچنین تاکید کرده که «در حال حاضر حزب الله ده‌ها برابر تجهیزاتی که در آستانه جنگ 33 روزه در اختیار داشت را در دست دارد.»
 ارزیابی‌های نظامی کنونی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب‌الله لبنان بالغ بر 130 هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد که که از موشک گراد با برد 40 کیلومتری گرفته تا موشک زلزال 200 کیلومتری و فاتح ام 110 با برد 250 کیلومتر و موشک‌های فجر 75 کیلومتری نیز جزو آنها است. حزب‌الله لبنان همچنین از قدرت متنوع و بالایی در پرتاب موشک‌ها نظیر سکوهای پرتاب موشک در مواضع مستحکم زیرزمینی و سکوهای متحرک نصب‌ شده بر روی کامیون‌ها برخوردار است.
بر این اساس، درجنگ آینده حزب الله می‌تواند روزانه بالغ بر 1500 موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کند. این در حالی است که تعداد این موشک‌ها در جنگ 33 روزه تنها 200 موشک بود.
هفتم ژانویه سال جاری(18دی) نیز مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی جدیدترین گزارش امنیتی خود درباره ماهیت و میزان خطرات احتمالی علیه اسرائیل در سال جدید میلادی را منتشر کرد که در آن تاکید شده بود، حزب ‌الله بزرگ‌ترین خطر علیه موجودیت و بقای اسرائیل شمرده می‌شود و این خطر را نباید نادیده گرفت.