kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
معاون سازمان امور مالیاتی خبر داد

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا 31 فروردین

مؤدیان برای ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان 92 تا پایان وقت اداری روز 31 فروردین 93 فرصت دارند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با فارس، در مورد مهلت ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان 92 گفت: بر اساس بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مدیران مالیاتی اجازه دارند، جرایم تاخیر ارائه اظهارنامه را برای کسانی که تا پایان وقت اداری 31 فروردین 93 اظهارنامه و مالیات ارزش افزوده مربوط به فصل زمستان گذشته را بپردازند، از بخشودگی قانونی برخوردار کنند.
علیرضا طاری‌بخش افزود: طبق قانون پس از پایان هر فصل 15 روز اول مهلت ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد، اما در زمستان با توجه به این که تا 15 فروردین معمولا با تعطیلات مصادف می‌شوند، برای این که مشکلی برای مدیران مالی شرکت‌ها و مدیران سازمان مالیاتی پیش نیاید، با بخشنامه‌ای که رئیس کل سازمان امور مالیاتی ارائه می‌کنند، به مدیران مالیاتی سراسر کشور اجازه می‌دهد، کسانی که تا 31 فروردین اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان را به همراه پرداخت مالیات مربوطه ارائه کنند، مشمول بخشودگی قانونی جرایم می‌شوند.
وی تاکید کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال جاری به موجب ماده 117 قانون برنامه پنجم توسعه و بند «ط» تبصره 9 قانون بودجه 93 رقم هشت درصد اعمال می‌شود که این هشت درصد شامل پنج و سه دهم درصد مالیات و دو و هفت دهم درصد عوارض است.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: امسال براساس تکلیف قانونی نسبت به تکلیف قانون بودجه سال 92 حجم درآمد مالیات بر ارزش افزوده 95 درصد رشد خواهد کرد که این امر به خاطر تورم پیش‌بینی شده در قیمت کالاها و خدمات، همچنین افزایش نرخ و نیز گسترش دایره مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده است.
طاری‌بخش خاطرنشان کرد: سال گذشته عملکرد مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تکلیف قانون 112 درصد محقق شد که رقم تحقق نسبت به سال قبل از خود 90 درصد افزایش داشته است.