kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
در تجمع مردمی صورت گرفت

اعتراض به دفن احتمالی «ریچارد فرای» در کنار زاینده‌رود

در تجمع روز پنج شنبه مردم ولایت‌مدار اصفهان عنوان کردند که شهری که مدفن پاک 23 هزار شهید است، جای دفن جاسوس آمریکایی نیست.

 پس ازآنکه هفته گذشته برای نخستین بار سرمقاله روشنگرانه کیهان در شماره 20744 در خصوص ریچارد فرای جاسوس سازمان سیا توجه افکار عمومی را جلب کرد، مسئولان استان اصفهان  نیز به خبر دفن این شاگرد غارتگر آثار باستانی کشورمان واکنش نشان دادند و جمعی از جوانان انقلابی اصفهان  هم به منظور ممانعت از دفن ریچارد فرای  تجمعی را در اصفهان برگزار کردند.
تجمع‌کنندگان در این تجمع، در بیانیه ای ضمن اخطار به مسئولان تاکید کردند که خاک اصفهان مدفن 23 هزار شهید گلگون‌کفن است و در صورتی که این خاک به جسد نا‌پاک جاسوسان آمریکایی آغشته شود، این امر غیر‌قانونی است و هر گونه اقدامی در این زمینه با مخالفت جدی از سوی امت حزب‌الله مواجه می‌شود.
از سویی دیگر، مافیای روشنفکری در روزنامه‌های زنجیره‌ای خود می خواهند با تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور مقدمات دفن این جاسوس سیا را در اصفهان فراهم کنند، درست مثل روزنامه شرق که یک صفحه کامل شماره ۱۹۸۴خود را به تعریف و تمجید از فرای اختصاص داد.
شایعه‌ دفن «ریچارد فرای» در اصفهان  
در همین حال، رسول یاحی معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان در پاسخ به این سؤال که نظر شما در ارتباط با دفن ریچارد فرای در اصفهان چیست، اظهار کرد: صحبت‌هایی که در این زمینه شده تنها شایعه‌سازی است و مردم نباید به این شایعه‌ها توجهی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: اما در حال حاضر بیش از یک ماه از زمان مرگ ریچارد فرای می‌گذرد و تاکنون هیچ درخواستی از سوی ورثه وی به وزارت امور خارجه ایران مبنی بر دفن ریچارد فرای در اصفهان نرسیده است. یاحی در گفت و گو با فارس تاکید کرد: مردم باید در مقابل این شایعه‌ها و جو‌سازی‌ها آگاه باشند و به این شایعه‌ها گوش ندهند. همچنین حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان درباره دفن ریچارد فرای در شهر اصفهان اظهار کرد: معتقدیم همان کار قبلی هم در مورد دفن پوپ که حتی سارق آثار ملی ما نیز بوده و در زمان طاغوت رخ داده کار اشتباهی بوده است.
رهبر افزود: من به عنوان فردی که 50 سال کار فرهنگی کرده و 30 سال است از تریبون نماز جمعه برای مردم صحبت کرده و سابقه حضور در مجلس را نیز دارم با صدایی بلند و رسا می‌گویم مردم اصفهان اجازه دفن ریچارد فرای را در کنار زاینده‌رود نخواهند داد.
یادآور می شود، ریچارد فرای شاگرد پوپ سارق محراب هزار و چند ساله مسجد اصفهان در موزه نیویورک است، همان پوپ که دلال عتیقه‌جات ایران است. او در دهه ۷۰ برای جمع‌آوری اطلاعات محرمانه به ایران آمده و از دولت اصلاحات تقدیرنامه گرفته است.