kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

شهادت 2 جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها /شمار شهدای انتفاضه به 277 تن رسید

نظامیان رژیم صهیونیستی دو جوان فلسطینی دیگر را به ضرب گلوله در روستای «أم‌الحیران» در صحرای «نقب» به شهادت رساندند که با این حساب جمع شهدای انتفاضه قدس به 277 تن رسید.



نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد دیروز نیز با یورش به روستای «ام الحیران» در صحرای «نقب» واقع در سرزمین‌های اشغالی که اهالی آن مخالف طرح این رژیم برای ساختن شهرک «الحیران» و تخریب منازل و اخراج اجباری آنها از این روستا هستند، آتش گشودند.
بنابر گزارش منابع «یعقوب موسی حسین» جوان20 ساله فلسطینی مخالف این حملات به شهادت رسیده و شماری از اهالی این روستا نیز که قصد دفاع از منازل خود را داشتند زخمی شده‌اند. نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت یک جوان فلسطینی دیگر که با خودرو قصد داشت مانع ورود نظامیان و بولدزرهای آنها به این محله شود، تیراندازی کردند و این جوان را هم به شهادت رساندند. «کمال خطیب» معاون ریاست جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 1948، اتفاقات روستای «ام‌الحیران» را «جنگ عملی» توصیف کرده است.
نظامیان رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب  نیز «نضال داود مهداوی» 44 ساله را در ایستگاه بازرسی 104 در نزدیکی شهر طولکرم کرانه باختری رود اردن به شهادت رسانده بودند. ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این جنایت مدعی شده که وی قصد حمله با سلاح سرد به مجموعه‌ای از سربازان اسرائیلی را داشته است. از زمان انتفاضه قدس در مهر ماه سال گذشته تاکنون277 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.
اشغالگران صهیونیست در حالی به تخریب منازل فلسطینیان و شهرک‌سازی‌ها ادامه می‌دهند که شورای امنیت سازمان ملل «سوم دی ماه» قطعنامه توقف فوری فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب کرده است. رژیم صهیونیستی به منظور تحت فشار قراردادن فلسطینیان اقدام به مصادره و تخریب زمین‌ها و ساختمان‌های آنان می‌کند تا بتواند زمین‌های بیشتری از فلسطینیان را تصاحب و شهرک‌های خود را توسعه دهد.