kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶

سران صهیونیستی که مقاومت آنها را سرنگون کرده است

تحلیلگران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند پیروزی‌های مقاومت فلسطین، نقش زیادی در براندازی تعدادی از مقامات صهیونیستی در هر دو عرصه سیاسی و نظامی داشته است.



گسترش توانمندی‌های مقاومت طی سال‌های اخیر باعث شده جامعه صهیونیستی اعتماد به مقامات این رژیم را از دست بدهد و مقاومت فلسطین نیز بتواند راحت‌تر به حیات سیاسی و نظامی این مقامات پایان دهد. همین مسئله منجر به اذعان تحلیلگران داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی شده و همه متفق‌القول فروپاشی این رژیم را نزدیک می‌دانند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از جمله مهمترین مقامات صهیونیستی که دچار چنین سرنوشتی شده‌اند، «گلدا مایر» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سال‌های
 1969 ـ 1974 بود که 500 میلیون دلار از یهودیان مقیم آمریکا جمع‌آوری کردو با آنها سلاح و تجهیزات جنگی خرید تا با اعراب بجنگد(1948) اما مقاومت سوریه و مصر و گروه‌های فلسطینی موجب شد برای درخواست کمک نظامی بیشتر به آمریکا سفر کند که افکار عمومی جامعه صهیونیستی این اقدام وی را به منزله ضعف و درماندگی رژیم صهیونیستی قلمداد کردند و این مسئله موجب استعفای وی شد. شکست مفتضحانه» ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه (در سال 2006) از مقاومت حزب الله وجنگ 22 روزه (سال 2008) غزه از گروه‌های فلسطینی، نیز به کناره‌گیری وی از سمت نخست‌وزیری منجر شد.
در تاریخ 29 دسامبر سال 2015 (8 دی 94) دادگاه صهیونیستی اولمرت را به دریافت رشوه نیز محکوم کرد، اما مدت حبس وی را از 6 سال به 1/5 سال کاهش داد. «ایهود باراک» نیز از دیگر سران رژیم صهیونیستی است که در سال 1999به نخست وزیری انتخاب شد اما پس از آنکه به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 8 روزه سال 2012 علیه غزه اذعان کرد و در عین حال از احتمال آغاز جنگ جدید در این منطقه خبر داد و اعلام کرد که امکان دارد تل‌آویو در جنگ‌های آتی با چالش‌های بزرگی مواجه شود، از سمت خود کناره‌گیری کرد!
«موشه یعلون» وزیر جنگ قبلی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی اسرائیل نیز به دلیل تشدید اختلافات میان محافل صهیونیستی و تنش در روابط وی با نتانیاهو بر سر مقابله با گروه‌های فلسطینی و اقرار به ضعف نتانیاهو در نبرد با فلسطینی‌ها در تاریخ 20 مه سال 2016 (31 اردیبهشت 95) ازسمت وزارت جنگ کناره‌گیری کرد. با تداوم انتفاضه قدس و بر هم خوردن توازن و گسترش ترس و وحشت در محافل صهیونیستی و نیز شکست این رژیم در مقابله با این انتفاضه، خشم زیادی بر جامعه صهیونیستی سایه افکنده و طرف‌های زیادی خواستار دستیابی به راه حل‌های موثر برای جلوگیری از وقوع عملیات‌های شهادت‌طلبانه و به ویژه عملیات‌های مقاومتی فردی شده‌اند که رژیم صهیونیستی از مقابله با آنها عاجز و درمانده شده است. تمامی این مسائل چشم‌‌اندازهای جدیدی را باز کرده تا بحث فساد و رشوه هم به میان بیاید و نتانیاهو تحت تحقیقات و بازجویی‌هایی قرار گیرد که به احتمال بسیار زیاد منجر به پایان دوران سیاسی وی برای همیشه شود و زندان در انتظار او خواهد بود.