kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶

حملات موشکی اسرائیل به فرودگاه نظامی سوریه /دمشق: دست متجاوز را قطع می‌کنیم

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دقایق آغازین روز جمعه فرودگاه نظامی «مزه» در غرب پایتخت سوریه را با چندین موشک هدف قرار دادند.



رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند جنگنده‌های «اف-35» رژیم صهیونیستی از فضای لبنان وارد سوریه شدند و فرودگاه نظامی «مزه» را با چند موشک هدف قرار دادند. به گزارش تسنیم، تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد، اطراف فرودگاه مزه هدف موشک‌هایی قرار گرفت که از شمال اسرائيل شلیک شده بودند.
فرماندهی ارتش سوریه در واکنش به این حمله که 25 دقیقه بامداد دیروز صورت گرفت، اعلام کرد که ارتش دست مهاجمان را قطع خواهد کرد.
این حمله موشکی تلفاتی نداشت، ولی به خاطر اصابت یک موشک به انبار مهمات، آتش‌سوزی نسبتاً وسیعی در محل رخ داد.فرودگاه «مزه» محل استقرار گارد ریاست جمهوری سوریه است. این مکان در سال 2013 نیز هدف حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.
بسیاری از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار دارند و حتی در مناطق غرب دمشق و جنوب سوریه چند بار علیه نیروهای دولت سوریه، عملیات مشترک انجام داده‌اند.
علاوه بر آن، رژیم صهیونیستی تروریست‌های مجروح را علناً در خاک خود می‌پذیرد.
تعدادی از سران گروه‌های تکفیری و غیرتکفیری فعال در سوریه هم پیش از این اعلام کرده‌اند، اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند.
رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا و متحدان منطقه‌ای آنها جنگ داخلی سوریه را در سال 2011 با این هدف آغاز کرده‌اند که مسلمانان در داخل به خود مشغول شوند و از دشمن مشترک، یعنی رژیم صهیونیستی، باز بمانند. اکنون نیز این رژیم نگران شکست کل پروژه خود در سوریه است، و به خاطر همین، دست به حملات هوایی علیه مواضع ارتش سوریه می‌زند.
پیشروی ارتش
نیروهای مقاومت و ارتش سوریه اما بخش‌های جنوبی و شرقی شهرک «بسیمه» در حومه دمشق را نیز از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند. «بسیمه» در جنوب شرقی «وادی بردی» قرار دارد و هدف اصلی دولت سوریه، تسلط بر همین منطقه است. تروریست‌های حاضر در «وادی بردی» آب بخش‌هایی از شهر دمشق را قطع کرده‌اند.
خبرها همچنین حاکی است، پس از آنکه تروریست‌های «جبهه النصره» در بسیمه و «عین‌الفیحه» در تنگنا قرار گرفته‌اند، با ورود تیم‌های فنی به منطقه «وادی بردی» برای بازسازی مخازن آب موافقت کرده‌اند.
جنگنده‌های ارتش سوریه نیز در استان‌های «درعا» و «ادلب» مواضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند؛ در درعا شمار تلفات و زخمی‌های تروریست‌ها، جمعاً 45 نفر و در ادلب نیز تلفات تروریست‌ها 10 تن گزارش شد.
انفجار تروریستی
 در دمشق
به گزارش فارس، دیروز یک تروریست در محله «کفر سوسه» واقع در غرب شهر دمشق، دست به عملیات انتحاری زد. براثر انفجار این بمب، هشت غیرنظامی جان خود را از دست دادند و شش تن دیگر مجروح شدند. هیچ گروهی مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده نگرفته، ‌ولی عناصر تکفیری معمولاً دست به چنین حملاتی می‌زنند.
نشست آستانه
به گزارش ایسنا، مخالفان سوری اعلام کردند که حاضرند هیئتی متشکل از تمامی گروه‌های مسلح در سوریه را برای حضور در مذاکرات صلح «آستانه» (پایتخت قزاقستان) بفرستند. نشست سوری- سوری آستانه به ابتکار روسیه، ایران و ترکیه، چهار بهمن در این شهر برگزار می‌شود.
اما، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، گفت که به آمریکا اجازه حضور در مذاکرات آستانه، داده شده است. وی گفت که روسیه چنین اجازه‌ای داده است.
هنوز فهرست نام شرکت‌کنندگان در مذاکرات آستانه اعلام نشده است. در ارتباط با این نشست، پنجشنبه گذشته نیز رؤسای جمهور روسیه و ترکیه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.