kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

یارانه دریافت نکنید تا مشکل سند ماشین آقای فوتبالیست حل شود!

دوشنبه شب در یکی از برنامه های ورزشی و البته پربیننده سیما، موضوع اوضاع مالی باشگاه پرسپولیس مطرح شد و در کنار حرف وحدیث‌های فراوان، برخی بازیکنان این تیم فوتبال از اوضاع مالی خود نالیدند. این جمله را هم یکی از همان بازیکنان درباره دومیلیاردتومانی که قرار بوده وزارت ورزش به این تیم بدهد و نداده گفت و نالید که اگر این مبلغ بین بچه‌ها تقسیم می شد فقط آنها را از شرمندگی زن‌وبچه‌شان در شب عید در می‌آورد چرا که این دو میلیارد شاید فقط 5 درصد پول بچه‌ها می‌شده است!


به نوشته رجا نیوز، قبل از اینکه دو میلیارد تومان را بر تعداد بازیکنان و کادر فنی این تیم تقسیم کنید و از سهم حداقل پنجاه، شصت میلیون تومانی هر کدام تعجب کنید، بد نیست بدانید که این فقط سخنان یکی از بازیکنان این تیم بود و بقیه آنها هم نظراتی اینچنین داشتند. یکی از آنها از اینکه ماشین هشتصدمیلیون‌تومانی‌اش را بخاطر صد و هفتاد میلیون تومان نمی‌تواند سند بزند می‌نالید؛ دیگری از اینکه شب عید با این پول می‌خواسته برای زن و بچه‌اش «چیز میز» بخرد و دیگری از اینکه این مبلغ فقط پول تو جیبی بچه‌ها می‌شد!
همه این سخنان در حالی از رسانه ملی پخش شد که همین رسانه در چند روز گذشته بار روانی فوق العاده‌ای روی جامعه ریخته است تا مردم از دریافت یارانه چهل و پنج هزار و پانصدتومانی انصراف دهند تا با هدفمند توزیع شدن بیت المال، مسیر کشور به سمت پیشرفت هموارتر شود. اما در همین اوضاع و احوال پرده‌ از بی‌عدالتی تهوع آور و عجیب و غریبی که در گوشه‌ای از کشور وجود دارد بالا می‌رود تا مشخص شود از همین بیت‌المال چطور میلیاردها تومان در جیب چند بازیکن فوتبال ریخته می‌شود و البته همیشه خدا زبانشان دراز است و چشمشان حریص.
این وضعیت نه تنها در دو باشگاه مشهور دولتی یعنی استقلال و پرسپولیس که مستقیماً از دولت پول می‌گیرند، که در سایر باشگاه‌های کشور که زیر نظر سازمان‌ها، شرکت‌ها یا کارخانه‌های دولتی اداره می‌شوند هم وجود دارد. براساس قانون، دستگاهها و كارخانه هاي دولتي مي‌توانند يک درصد بودجه خود را به توسعه ورزش کارکنان و كارگران خود اختصاص دهند؛ اما عملا اين بودجه دهها ميلياردي صرف فوتبال مي‌شود كه بخش اعظم آن نيز به جيب بازيكناني مي‌رود كه سالانه چند صد ميليون تومان درآمد دارند؛ حال آنكه چند ميليون كارگر هيچ بهره اي از اين بودجه كه قانونا حق آنهاست، نمي برند. کارگرانی که این روزها باید بین گرفتن یا نگرفتن یارانه‌ای چند هزارتومانی تصمیم بگیرند، متاسفانه حتی بهره‌ای از حق ورزشی خود هم ندارند و شاهد هستند که میلیاردها تومان از این حقشان در جیب بازیکنان همیشه طلبکار فوتبال فرو می‌رود.
دوشنبه شب در برنامه نود از فهرستی سخن به میان آمد که رقم قرارداد بازیکنان تیم پرسپولیس برای فصل جاری و میزان دریافتی آنها را نشان می‌داد. جدای از اینکه بر سر میزان دریافتی درج شده در این جدول حرف و حدیث است و خیلی از بازیکنان زیر بارش نمی‌روند، آنچه جالب توجه است این است که سرمربی این تیم نسبت به انتشار این جدول انتقاد کرده و به قانونی در هیئت فوتبال اشاره می‌کند که طبق آن اعلام مبلغ قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی باید محرمانه بماند. یعنی مردم به عنوان صاحبان اصلی بیت المال حتی حق ندارند بدانند چه میزان از جیب آنها برای یک تیم فوتبال هزینه شده است!
سایت رجا نیوز در ادامه می‌نویسد؛ وضعیت اسفباری که این روزها به بهانه تیم پرسپولیس دارد از آن رونمایی می‌شود، واقعیت همه‌گیر فوتبال ماست اما اینکه چه وقت برای تغییر این موازنه ناعادلانه و ظالمانه قدمی جدی برداشته خواهد شد خدا می‌داند. راستی چند نفر باید از یارانه چهل و پنج هزار و پانصدتومانی خود انصراف دهند تا فصل بعد سند ماشین 800 میلیونی آقایان فوتبالیست لنگ
170 میلیون تومان ناقابل نباشد و آنها شب عید شرمنده زن و بچه خود نشوند و پول تو جیبی داشته باشند؟!