kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

ادامه واکنش‌ها به پیروزی بزرگ مقاومت در حلب /غرب: شکست خوردیم

سران اروپا و آمریکا چند روز پس از پیروزی بزرگ مقاومت و ارتش سوریه در حلب، بالاخره از شوک خارج شدند و یکی‌یکی و با اکراه به این شکست خفت‌بار خود اعتراف کردند.


سرویس خارجی-

به جرئت می‌توان گفت که کل کشورها و قدرت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آنها طی دهه‌های اخیر و یا بهتر است بگوئیم تاکنون،  به اندازه شکست در حلب تحقیر نشده بودند. جنگ جهانی دوم، جنگ بین قدرت‌های نسبتا برابر غربی بود، در جنگ ویتنام و ماجرای فتح لانه جاسوسی در تهران، تنها آمریکا تحقیر شده بود. اما، پیروزی رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه در حلب، همه اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا و در منطقه نیز ترکیه، رژیم صهیونیستی، عربستان، قطر، امارات، کویت و اردن را به دو علت، سرافکنده و تحقیر کرد؛ اول اینکه در هیچ موردی این همه کشور علیه یک کشور وارد عمل نشده بودند و دوم، شکسته شدن فضاسازی رسانه‌ای و برملا شدن دروغ‌های بزرگ آمریکا و اروپا درباره بحران سوریه است.
در روزهای اخیر ابتدا مقامات سابق و سپس، سران فعلی کشورها به این شکست خفت‌بار اعتراف کرده‌اند؛ به گزارش تسنیم، ژنرال  «دیوید ریچاردز»  رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس خیلی شفاف گفت: «متاسفانه به نظر می‌رسد، ما در جنگ (سوریه) شکست خورده‌ایم و کشورهای غربی هم باید به شکست خود در جنگ سوریه اذعان کنند.
 «فرانسوا فیون»  نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه هم اعتراف کرد غرب در سوریه شکست خورده است. کارشناسان امنیتی آلمان نیز به این شکست اعتراف کردند.
به گزارش العالم، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، هر چند مستقیما به شکست دولت خود در سوریه اعتراف نکرد، ولی در قبال تحولات جاری، طوری موضع‌گیری کرد که به جز پذیرش خفت‌بار شکست، معنی دیگری نمی‌دهد؛ وی اعتراف کرد که در وضعیت اسف‌بار سوریه، مقصر است.  اوباما گفت، حضور ایران و روسیه در سوریه،  مداخله آمریکا در این کشور را پرهزینه می‌کرد. البته، هر چند رئیس‌جمهور آمریکا ارتش را وارد سوریه نکرد، ولی با اعزام تروریست‌ها به سوریه و حمایت مالی و تسلیحاتی از آنها از سال 2011 تاکنون، عامل اصلی جنایات جنگی در سوریه است؛ جنگی که به اعتراف «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، بیش از 600 هزار کشته و بر اساس آمارهای دیگر، بالغ بر یک میلیون مجروح برجای گذاشته است.
حقه اوباما
همان‌طور که اشاره شد، رئیس‌جمهور آمریکا، تلویحا شکست را پذیرفت؛ اما از این شکست درس نگرفت و باز هم تلاش کرد نیرنگ بزند و انگشت اتهام را بر اساس یک جنجال ساختگی در مورد «کشتار در حلب»، به سمت ایران و روسیه بگیرد و آنها را به جنایات جنگی متهم کند. خطی که رسانه‌های عبری و عربی نیز گرفته‌اند.
پیروی سازمان ملل از اوباما
جالب است که همین خط تبلیغاتی دروغین و ساختگی را سایر مقامات آمریکا و اروپا برجسته کرده‌اند. از جمله کسانی که این خط را در پی گرفتند، خانم «سامانتا پاور» نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل، «بان کی مون» دبیرکل این سازمان و «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه بودند.اوباما خواستار اعزام ناظران به حلب شده است. اینها نیز کشتار تروریست‌ها در حلب را کشتار مردم جا زده و پیراهن عثمان کردند. نکته‌ای که در میان این اتهام‌زنی‌ها به ایران، روسیه، حزب‌الله و دولت سوریه جالب است و نیاز به اشاره دارد، اظهارات دی‌میستورا است؛ این آقای فرستاده، که اصلا پرونده قابل دفاعی در سوریه ندارد، خواستار احترام به تروریست‌ها در حلب شده است! انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی هم در این میان، به دست و پا افتاده‌اند؛ دو دولت اروپایی خواستار دخالت سازمان ملل در حلب شدند و وزیر جنگ رژیم تل‌آویو نیز خواستار سرنگونی «بشار اسد» رئیس‌جمهور قانونی سوریه شد!
افشاگری یک خبرنگار
البته ناگفته نماند که جدای از دروغ‌پردازی‌های مقامات غربی و رسانه‌های همسو با آنها، خبرنگاران و رسانه‌های مستقل، تحلیل خودشان را در ارتباط با اوضاع جاری سوریه دارند؛ به عنوان مثال، خانم «اوا بارتلد» خبرنگار کانادایی طی یک کنفرانس خبری در سازمان ملل گفت که اگر رسانه‌های غربی واقعیت را در مورد اوضاع سوریه منعکس می‌کردند، شرایط طور دیگری می شد.
بارتلد گفت: «رسانه‌های اصلی غربی که اخبار مربوط به سوریه را پوشش می‌دهند، معتبر نیستند، من بارها در «حمص»، «معلولا»، «لاذقیه» و «طرطوس» بوده‌ام و چهار بار هم به حلب رفته‌ام. (در این کشور) حمایت مردم از دولت‌شان زیاد است. اما رسانه‌ها خلاف این مطلب را اعلام می‌کنند.»
اظهارات خواندنی بشار اسد
«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه اما طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه «روسیه- 24»، اظهار داشت: «آمریکا همیشه کلاهبردار است.» به گفته وی، آمریکا گروه‌های  تروریستی مثل «داعش» و «جبهه النصره» را حمایت تسلیحاتی می‌کند و حتی با آنها عملیات مشترک علیه نیروهای سوریه انجام می‌دهد.
«بشار اسد» در ارتباط با اهمیت آزادسازی «حلب» نیز گفت: «مردم تاریخ را به بعد و قبل از آزادی حلب به یاد خواهند آورد.» وی تاکید کرد که با آزادسازی حلب، تحولات سوریه، منطقه و جهان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
تغییر موازنه در منطقه
خانم «بثینه شعبان» مشاور سیاسی بشار اسد نیز آزادسازی حلب را یک «دستاورد بزرگ» دانست و گفت، این واقعه، توازن قدرت را در منطقه و جهان تغییر می‌دهد.
«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه و «بشار جعفری» فرستاده ویژه این کشور در سازمان ملل هم ضمن اشاره به اهمیت پیروزی نیروهای دولتی در حلب، نسبت به توطئه‌های جدید غرب هشدار دادند.  «بشار جعفری» گفت که کشورهای غربی و متحدان آنها درصدد انتقام‌گیری از سوریه، به خاطر آزادسازی حلب هستند.
سایر رویدادها
* رئیس‌جمهور روسیه گفت، پس از آزادسازی حلب، گام بعدی، برقراری آتش‌بس در سراسر سوریه است.
* داعش «عبدالله المحیسنی» مفتی گروه تروریستی «جیش‌الفتح» را مقصر پیروزی ارتش در حلب دانست و به همین خاطر برای سر وی، 650 هزار دلار جایزه تعیین کرد.
* خانم «تولسی گابارد» نماینده کنگره آمریکا فاش کرد که سازمان سیا گروه «القاعده» (تروریست‌های تکفیری) را در سوریه مسلح کرده است و سلاح در اختیار آن قرار می‌دهد.
* بمب‌افکن‌های روسی و جنگنده‌های سوریه مواضع داعش را در شهر باستانی «تدمر» بمباران کردند. دست‌کم 116 تروریست‌ کشته شدند.
* جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در دمشق برگزار شد.
* در پی موافقت تروریست‌ها با خروج 1000 مجروح از دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا»، خروج عناصر تروریستی از شرق حلب، از سر گرفته شد.
* بان ‌کی‌مون، آزادسازی حلب از سوی ارتش سوریه را «سقوط حلب» خواند! جان کری نیز واکنش مشابهی به پاکسازی حلب از لوث وجود تکفیری‌ها به دست ارتش سوریه گرفته بود!