kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

آماده‌باش کره شمالی برای حملات هوایی گسترده به سئول

همزمان با تهدید سئول از سوی پیونگ‌یانگ به حمله هوایی، ارتش کره جنوبی به حالت آماده‌باش درآمد.


بنابر اعلام روزنامه دولتی کره شمالی پیونگ یانگ به خاطر فشار نظامی و سیاسی از سوی کره جنوبی و آمریکا، تهدید کرده حملات هوایی را به سئول انجام خواهد داد. به گزارش تسنیم، روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب کارگر کره شمالی دیروز نوشته، نیروهای مسلح کره شمالی فقط منتظر یک پیام برای اجرای حمله نهایی هستند. آمریکا و کره جنوبی 30 نوامبر(10 آذر) مانورهای مشترک سالیانه خود را برگزار کردند و این مانورها تا 5 دسامبر(15 آذر) یعنی دوشنبه گذشته ادامه داشت. این تمرینات نظامی بر حملات همزمان به سامانه‌های راداری، موشک اندازهای متحرک و سایر تاسیسات نظامی کره شمالی متمرکز شده بود.
30 نوامبر نیز شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه جدیدی را تصویب کرد که براساس آن تحریم‌های بیشتری علیه پیونگ یانگ اعمال خواهد شد. در این قطعنامه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور نیز محکوم شده است. خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز اخیرا اعلام کرده بود «کیم جونگ اون» رهبر این کشور انجام یک مانور عملیاتی با هدف حمله به  کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی را شخصا هدایت کرده است.
در این بین خبر رسیده ارتش کره جنوبی نیز برای مقابله با هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی به حالت آماده باش درآمده است.
کره جنوبی به دلیل استیضاح رئیس جمهور این کشور از سوی پارلمان در شرایط پیچیده‌ای قرار گرفته و به اعتقاد کارشناسان، پیونگ‌یانگ نیز در حال استفاده از این فضا علیه سئول است. این تحولات فضای اقتصادی این کشور را نیز ملتهب کرده و خطر آغاز یک رکود اقتصادی، آنرا تهدید می‌کند.
خبر دیگر اینکه، کره شمالی دیروز اعلام کرد، آینده روابط این کشور با دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا به این بستگی دارد که کاخ سفید سیاست‌های خصمانه خود علیه پیونگ‌یانگ را کنار بگذارد. «ترامپ» طی تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود مایل است با رهبر کره شمالی گفت‌وگو کند اما کارشناسان می‌گویند دولت آینده آمریکا سیاست‌های مشابهی را علیه پیونگ‌یانگ اتخاذ می‌کند.