kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

سرمای شدید و گرد و غبار مدارس برخی شهرها را تعطیل کرد

روز گذشته مدارس در برخی شهر‌های کشور به علت غلظت گرد و غبار و در برخی شهرهای دیگر به علت سرمای شدید تعطیل شد.


به گزارش ایرنا، گرد  و غبار شدید دیروز مدارس مقاطع مختلف تحصیلی استان هرمزگان به جز سه شهرستان غرب هرمزگان را در شیفت صبح تعطیل کرد .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری با اعلام این خبر افزود: گرد و غبار که از روز دوشنبه وارد هرمزگان شده بطور مرتب کم و زیاد می‌شود و نمی‌توان برای روزهای آینده پیش‌بینی کرد که وضعیت هوا چگونه خواهد بود.
بر اثر گرد و غبار و باد شدید که از روز دوشنبه وارد استان هرمزگان شده، دید افقی به 100 متر رسید ، تمام پروازهای فرودگاه بندرعباس به سایر نقاط کشور لغو و تردد همه شناورهای مسافری از بندرهای استان متوقف شده و مدارس هم از روز دوشنبه تعطیل شد.
سرما و یخبندان مدارس 4 شهرستان
 خراسان شمالی را تعطیل کرد
از سوی دیگر دیروز مدارس ابتدایی و پیش دبستانی نوبت صبح در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و فاروج و مدارس دوره متوسطه روستایی نوبت صبح شهرستان‌های شیروان و فاروج در استان خراسان شمالی به علت سرمای شدید و یخ زدگی معابرتعطیل شد.
معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: کمینه دمای هوا در برخی مناطق این استان از جمله روستای کوسه شهرستان شیروان در صبحگاه دیروز به 20 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.نادر نصرتی افزود: اهالی روستای کوسه در میان رشته‌های کوه‌های خراسان شمالی شب سرد پاییزی را پشت سرگذاشتند، همچنین صبحگاه دیروز بجنورد با منفی 12/6 درجه سانتیگراد سردترین مرکز در کشور اعلام شد که دمای هوای این شهر در مقایسه با روز قبل 10 درجه کاهش داشت.وی گفت: برای امروز در مناطق مختلف این استان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و کاهش دما هم تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.
سرما برخی مدارس خراسان رضوی را
 تعطیل کرد
به دلیل برودت شدید هوا، یخبندان و لغزندگی معابر در استان خراسان رضوی، نوبت صبح مدارس مقطع ابتدایی در کلات، نوخندان، چناران، طرقبه و شاندیز، تبادکان، منطقه مزداوند شهرستان سرخس و نواحی هفت گانه مشهد تعطیل شد.
نخستین برف پاییزی استان مرکزی را
سفید پوش کرد
نخستین برف پاییزی که از بامداد دیروزآغاز شد، مناطق مختلف استان مرکزی را سفید پوش کرد.
مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت:  دیروز دمای هوای شهرهای مختلف این استان نسبت به روزهای گذشته به طور متوسط بیش از 12 درجه سانتیگراد کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود روند کاهش دمای هوای شهرهای مختلف استان مرکزی تا روزهای پایانی هفته جاری همچنان ادامه یابد و در اواخر هفته دمای هوا در اراک به 10 درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.
مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی
 استان گلستان امروز تعطیل است
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان هم به تسنیم گفت:همه مدارس مقطع ابتدایی شیفت صبح و عصر استان گلستان امروز چهارشنبه به علت یخبندان و برودت هوا تعطیل است.
پروازهای رفت و برگشت نوشهر - اهواز لغو شد
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت هواپیمایی نفت ایران از لغو پروازهای مسیر رفت و برگشت نوشهر - اهواز تا اطلاع بعدی خبر داد.
مهدی فلاحتی به ایرنا گفت :‌ پروازهای این مسیر در اوایل ماه گذشته به علت نامناسب بودن موقعیت سوق الجیشی فرودگاه نوشهر و درپی آن بارندگی‌های مداوم لغو شد .وی افزود :‌ موانع طبیعی موجود پیرامون فرودگاه نوشهر و از سویی هم عدم کارآیی دستگاه کمک ناوبری باعث شد تا بیشتر پروازها در روزهای بارندگی لغو شود و بنابراین تکرار چنین اتفاقاتی برای این شرکت صرفه اقتصادی نداشت،‌ با این وجود مانند سال گذشته این پرواز در آستانه سال جدید دو باره برقرار خواهد شد به همین خاطر این پرواز در برنامه پروازی این شرکت حذف نمی‌شود.
برای تردد در شهر و جاده زنجیر چرخ
همراه داشته باشید
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی با اعلام بارش برف و باران در بسیاری از محورهای مواصلاتی کشور، نسبت به همراه داشتن زنجیر چرخ برای ترددهای درون و برون‌شهری توسط رانندگان هشدار داد.سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن اشاره به وضعیت جوی و بارش‌های اخیر در جاده‌های کشور در تشریح وضعیت محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی، شاهد کاهش دید و مه‌گرفتگی هستیم و لازم است در چنین شرایطی رانندگانی که قصد سفر یا تردد در مناطق کوهستانی را دارند حتماً با سرعت مطمئنه حرکت کرده و به تجهیزات زمستانی مجهز باشند.رحمانی با اشاره به هشدارهای هواشناسی و لغزندگی معابر خاطرنشان کرد: رانندگان نسبت به همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در معابر برون و درون‌شهری اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.