kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰

بی‌بی‌سی: دولت انگلیس برنامه‌ای برای خروج از اتحادیه اروپا را ندارد

شبکه سلطنتی انگلیس نوشت اسناد جدید فاش شده نشان می‌دهد دولت انگلیس برنامه‌ای برای به جریان انداختن «برگزیت» و خروج از اتحادیه اروپا ندارد.



همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا 3 مرداد ماه برگزار شد و 52 درصد از رای دهندگان به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. اما با این حال برخی اسناد افشا شده نشان دهنده بی‌توجهی دولت انگلیس به نتایج این همه‌پرسی است. به گزارش فارس، اسناد تازه فاش شده نشان می‌دهد، دولت انگلستان، «برگزیت» و طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ طرحی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ندارد.
بنا بر گزارش شبکه «بی‌بی‌سی»، این اسناد که در اختیار روزنامه «تایمز» قرار گرفته مربوط به تاریخ 7 نوامبر (17 آبان ماه) است. این اسناد هشدار داده که دولت انگلیس در حال کار روی 500 پروژه مرتبط با برگزیت است که برای ادامه این فعالیت‌ها به 30 هزار نیروی بیشتر نیز نیازمند است. اسناد مذکور همچنین به «اختلافات و شکاف‌ها در کابینه انگلیس» در خصوص مسیر مذاکرات درباره برگزیت اشاره کرده است.
اسناد فاش شده که توسط یک مشاور بدون نام تحت عنوان «به روزرسانی برگزیت» نوشته شده است، از این امر حکایت دارد که از زمانی که دولت انگلیس دقیقا مشخص کند که از برگزیت چه می‌خواهد و یا با اولویت‌های مرتبط با آن موافقت کند، 6 ماه زمان لازم است تا فرایند مذکور به جریان بیفتد. این اسناد همچنین می‌گوید دولت انگلیس به تعداد کافی نیرو برای اجرای سریع برگزیت را در اختیار ندارد.