kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
اعتراض گسترده به برگزاری مسابقات «فرمول یک»

مردم بحرین: خون ما سوخت اتومبیل شماست

هزاران نفر از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده، ضمن محکوم کردن سرکوب‌ها و خشونت‌های آل خلیفه، مخالفت خود را با برگزاری مسابقات «فرمول یک» اعلام کردند.
در این تظاهرات که به دعوت جمعیت‌ها و گروه‌های سیاسی مخالف دولت برگزار شد شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی، اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه را محکوم و خواستار اصلاحات دموکراتیک و آزادی زندانیان سیاسی شدند.
انقلابیون بحرینی که همچنان بر ادامه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز و مخالفت با رژیم استبدادی آل خلیفه تاکید دارند روز جمعه منطقه «سیف» در غرب منامه پایتخت این کشور را برای تظاهرات در اعتراض به برگزاری مسابقات اتومبیلرانی جایزه بزرگ موسوم به «فرمول یک» انتخاب کردند و با سر دادن شعارهایی از قبیل خون ما سوخت اتومبیل‌های شما است، شرمتان باد، مخالفت خود را ابراز کردند.
در همین حال شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین، مردم این کشور را به تظاهرات گسترده دعوت و خواستار استفاده از فرصت برگزاری مسابقات اتومبیلرانی برای رساندن صدای مردم بحرین به گوش جهانیان شد. ائتلاف 14فوریه نیز از مردم خواست به منظور محکوم کردن برگزاری مسابقات فرمول یک در سایه سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز، به سوی منطقه «سیف» حرکت کنند.
سازمان عفو بین‌الملل اخیرا به مسئولان بحرینی نسبت به سرکوب تظاهرات مردمی در زمان برگزاری مسابقات «فرمول یک» (چهارم تا ششم آوریل) هشدار داده بود.
شیعیان بحرینی که نزدیک به 70 درصد جمعیت این کشور کوچک را تشکیل می‌دهند از سال 2011 علیه سرکوب و تبعیض نژادی در این کشور قیام کرده‌اند. عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا و همراهی نظامیان اردنی برای سرکوب قیام مردمی وارد این کشور شده است. عربستان از سرایت انقلاب مردمی بحرین به بخش‌های شیعه‌نشین خود به شدت نگران است و آمریکا نیز که پایگاه دریایی در این کشور دارد بقای آل خلیفه در قدرت را ضامن تحقق اهداف خود می‌داند، بنابراین تمام تلاش خود را برای سرکوب انقلاب بحرین به کار برده است.