kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    سرقت اینترنتی
اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی از حساب وی مبلغ 30 میلیون ریال برداشت کرده‌اند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی و انجام یکسری اقدامات خاص، متهم که جوانی 20 ساله بود شناسایی و دستگیر شد.
وی گفت: متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
دستگیری 4 جاعل
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی بندر انزلی اظهار داشت: مأموران آگاهی این فرماندهی در پی اطلاع از جعل یک قطعه چک به مبلغ 85 میلیارد ریال توسط افرادی ناشناس در بندرانزلی، موضوع را بررسی و در تحقیقات خود موفق شدند یکی از جاعلان را شناسایی کنند.
سرهنگ هرمز عشقی با بیان اینکه این متهم 22 ساله هنگام واریز مبلغ چک به حساب جعلی خود در بانک دستگیر شد افزود: متهم در بازجویی‌های پلیس به جعل و اقدام به کلاهبرداری با همدستی 3 نفر دیگر و نیز در اختیار داشتن 7 فقره چک خریداری شده اعتراف کرد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندرانزلی گفت: 3 همدست 26، 28 و 35 ساله این متهم نیز دستگیر و همگی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
توقیف کالای قاچاق میلیاردی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نایین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده دانگ‌فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ صادق کاظم‌زاده افزود: در بازرسی از این خودرو یک محموله اسباب‌بازی قاچاق فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.
وی بیان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرده‌اند.
کاظم‌زاده اظهار داشت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
بردسکن لرزید
مشهد- ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: زلزله صبح سه‌شنبه در شهرستان بردسکن خسارت جانی در بر نداشته است.
حجت‌علی شایانفر با بیان اینکه احتمال خسارت مالی وجود دارد افزود: تیم‌های عملیاتی در حال بررسی خسارت‌های احتمالی  هستند.
وی گفت: مرکز زمین‌لرزه در 70 کیلومتری شهر بردسکن و در منطقه عشایری حد فاصل روستای کلاته برق و روستای درونه بخش انابد دهستان درونه بوده است.
زمین لرزه‌ای به قدرت 4/9 ریشتر ساعت 7 و 57 دقیقه و 14 ثانیه دیروز شهرستان بردسکن در استان خراسان رضوی را لرزاند.
تصادف زنجیره‌ای در آزاد راه
قزوین - ایرنا: رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: 10 دستگاه خودرو در باند شمالی آزاد راه قزوین - کرج بایکدیگر برخورد کردند
سرهنگ نصرالله بیگلری افزود: این حادثه دوشنبه شب درکیلومتر 24 آزاد راه قزوین - کرج روی داد که در آن ابتدا سه دستگاه اتوبوس با هم برخورد و پس از آن نیز و در فاصله 500 متری محل این حادثه در سه سانحه جداگانه 7 دستگاه سواری با هم برخورد کردند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین نیز درباره مجروحان این حادثه گفت: این سانحه رانندگی 6 مصدوم به جای گذاشت که مجروحان توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند.
آتش بی‌خیالی بر دامن مرتع
ساری - ایرنا:  آتشی که گفته می‌شود پس از برافروختن توسط فرد یا افرادی خاموش نشده بود، بار دیگر بخشی از مراتع شهرستان آمل را خاکستر کرد.
شهردار رینه با تائید وقوع آتش‌سوزی در این منطقه گفت: آتش دست‌کم پنج هکتار از مرتع لاریجان را به خاکستر تبدیل کرد.
علی حیدرزاده، زمان وقوع آتش‌سوزی را عصر دوشنبه اعلام کرد و افزود: آتش‌سوزی به صورت پراکنده در دره «شمشیرزن» در جاده ارتباطی شهر رینه به پلور در جاده هراز رخ داد که با تلاش مردم و نیروهای امدادی پس از دو ساعت خاموش شد.
شهردار رینه گفت که علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد که فرد یا افرادی پس از روشن کردن آتش، آن را خاموش نکردند و باعث آتش‌سوزی شده است.
پیرزن 80 ساله در کپر سوخت
عنبرآباد- خبرگزاری فارس: فرماندار عنبرآباد گفت: آتش‎سوزی کپر در روستای حاجی‎آباد این شهرستان به فوت زن 80 ساله منجر شد.
محمد حجتی‎پور افزود: بلافاصله نیروهای آتش‎نشانی دهیاری حاجی‎آباد به محل حادثه اعزام شدند، اما با توجه به اینکه کپر از برگ خرما ساخته شده بود بطور کامل در آتش سوخت و نیروهای آتش‎نشانی از سرایت آتش به کپرهای مجاور جلوگیری کردند.
فرماندار عنبرآباد ادامه داد: پس از کارشناسی و بازرسی‎های اولیه دلیل آتش‎سوزی در این مکان اتصال برق اعلام شد.
برق‌ جان مرد را گرفت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: مردی 33 ساله به نام «س. ع» در روستای دودهه واقع دربخش کوهین این شهرستان دچار برق گرفتگی شد و در دم جان خود را از دست داد.
سرهنگ محمدقاسم طرهانی افزود: این فرد به پشت بام رستوران رفته بود که این حادثه برایش اتفاق افتاد.
فرمانده انتظامی شهرستان قزوین تصریح کرد: جسد متوفا به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات درباره علت فوت وی درحال انجام است.
حمل مواد افیونی با تریلر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: 169 کیلوگرم حشیش و هروئین عملیات در این استان کشف شد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح اظهار داشت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز مشخص شد که اعضای یک باند فعال در امر تهیه و فروش مواد مخدر قرار است یک محموله مواد افیونی را توسط دو دستگاه تریلر از یکی از استان‌های شرقی کشور به تهران و البرز منتقل کنند.
وی افزود: مأموران به محورهای مواصلاتی یزد - تهران اعزام و محور مورد نظر را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و در نهایت تریلر‌های مورد نظر را در یک عملیات غافلگیرانه توقیف کردند.کامرانی صالح با بیان اینکه ماموران در بازرسی از خودروهای مذکور 99 کیلوگرم حشیش و 70 گرم هروئین کشف کردند، بیان داشت: در این رابطه چهار سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
شتاب به سوی مرگ
اهواز- خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان خوزستان اظهار کرد: تصادف بین یک دستگاه پراید و شورولت درمحور امیدیه به بندردیلم سبب شد که چهار نفر سرنشین خودروی پراید جان خود را از دست بدهند و یک مرد و زن نیز در خودروی شورولت زخمی شدند.
رضا دولتشاهی اضافه کرد: انحراف به چپ راننده شورولت باعث برخورد با پراید شده و این به دلیل سرعت بالای بوده که راننده توان کنترل خودرو را نداشته است.
واژگونی مرگبار
آبیک -خبرگزاری فارس: مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک گفت: واژگونی تریلر حامل میوه موز در آزاد راه قزوین -کرج، راننده آن را به کام مرگ برد.علی جباری با بیان اینکه حادثه مزبور صبح دیروز رخ داد افزود: جسد این راننده تریلر به پزشکی قانونی استان قزوین منتقل شد.علت این سانحه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.