kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

آخرین تقلاهای آمریکا و انگلیس برای نجات تروریست‌ها از حلب

همزمان با فشار مضاعف ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر تروریست‌های حاضر در شرق حلب، تهدیدات آمریکا و انگلیس نیز علیه روسیه و سوریه افزایش یافته است.


به گزارش فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای انگلیسی خود در لندن گفت: «برخی می‌پرسند اگر حلب سقوط کند چه خواهد شد؟ روس‌ها باید درک کنند و (بشار) اسد باید درک کند که این کار (سقوط حلب) باعث خاتمه یافتن جنگ نخواهد شد... و باعث تغییر موازنه اساسی در این جنگ نخواهد شد، چون دیگر کشورها همچنان به حمایت از مخالفان ادامه خواهند داد و همچنان تروریست‌های بیشتری ایجاد خواهند کرد.» منظور جان‌کری از سقوط حلب، آزادسازی آن به دست سوریه، ‌ایران، حزب‌الله و روسیه است!
این اظهارات کری بار دیگر حمایت دولت آمریکا و متحدانش از تروریست‌ها در سوریه را برملا می‌کند. علاوه بر آن، نگرانی شدید واشنگتن در مورد سرنوشت تروریست‌ها در حلب را نیز آشکار می‌کند.«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس هم با اشاره به تحولات جاری حلب، مدعی شد «روس‌ها و بشار اسد برنده جنگ حلب نخواهند بود. همه گزینه‌ها برای سوریه روی میز است.»هر چند این جمله آخر جانسون یک بلوف سیاسی است و آمریکا و انگلیس در واقع، گزینه‌های اندکی در سوریه دارند، ولی از محتوای اظهارات وزیر خارجه انگلیس می‌توان دریافت که در صورت پیروزی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حلب، مناطق دیگری از این کشور با حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، عربستان و قطر، تحت اشغال تروریست‌ها در خواهد آمد! کارشناسان می‌گویند که این مناطق، شرق سوریه و استان دیرالزور خواهد بود.  آمریکا و انگلیس و دیگر حامیان تروریسم طی دو هفته گذشته برای نجات تروریست‌ها در حلب، شدیداً در تقلا هستند؛ ابتدا نشست «لوزان» را برگزار کردند که وزرای خارجه هشت کشور (از جمله ایران) به همراه نماینده سازمان ملل، در آن شرکت کرده بودند. اما این نشست نتیجه نداد.سپس، وزرای خارجه آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی در لندن نشست برگزار کردند. حاصل این نشست هم تهدید علیه روسیه بود و مقامات غربی گفتند که روسیه را تحت تحریم‌های بیشتری قرار خواهند داد.
دیروز نیز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ نشست برگزار کردند و علاوه بر آنها، رهبران اروپا قرار است پنجشنبه آینده با هم دیدار کنند.