kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
سردار جلالی در کنفرانس پدافند غیرعامل و توسعه پایدار:

باید تهدیدات را شناسایی و مهندسی معکوس کنیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر شناسایی و مهندسی معکوس تهدیدات انسان‌ساز تاکید کرد.



رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان منشأ تهدیدها علیه کشور ما هستند و ما با عربستان در سه حوزه نظامی، اقتصادی و سایبری درگیری داریم.
سردار غلامرضا جلالی در کنفرانس ملی پدافند غیرعامل و توسعه پایدار اظهار کرد: اسرائیل و عربستان سلاح‌های زیادی را تولید و انباشت کردند و رهبران عربستان هم کم‌تجربه هستند و استراتژی آفندی نسبت به ایران دارند در واقع آنها اولویت تهدید علیه ما هستند.
وی در ادامه اظهار کرد: عربستان به نیابت آمریکا در منطقه می‌جنگد. اگر عربستان در منطقه کنفرانس سایبری برگزار می‌کند باید بدانیم که آنها دنبال انجام اقدامی علیه ما هستند. خرید و انباشت سلاح توسط عربستان به معنای تهدید ماست. خلیج فارس صحنه درگیری ما با عربستان است و جنگ در این منطقه اول به ضرر عربستان سپس به ضرر ما و آمریکا و در نهایت جهان است. شاید توانایی ما و عربستان موجب بازدارندگی در خلیج فارس شده است البته بازدارندگی یک مفهوم ذهنی است و ما نباید اقدامی انجام دهیم که دشمن احساس کند به راحتی می‌تواند علیه ما اقدام کند. ما باید مدام بازدارندگی خود را تقویت کنیم و هرگونه اختلاف داخلی را از بین ببریم.
رئیس پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه جنگ اقتصادی دومین حوزه درگیری ما با عربستان است، افزود: البته وزارت اقتصاد اخیرا موفقیت خوبی به دست آورد و عربستان مجبور به کاهش تولید نفت شد. آنها به دنبال هرگونه ضربه زدن در حوزه نفت هستند.
 جلالی در ادامه گفت: حوزه سایبری سومین حوزه‌ای است که حوزه درگیری ما با عربستان است. عربستان ظرفیت‌های عمده‌ای در این حوزه مخصوصا برای فعالیت سایبری در حوزه سیاسی و فرهنگی ایجاد کرده که انتخابات و حمله به زیرساخت‌ها می‌تواند شامل آن باشد. ما باید سناریوهای لازم را در جنگ سایبری پیش‌بینی کنیم.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های ما رشته‌ای برای مدیریت بحران وجود ندارد اظهار کرد: رشته‌های مهندسی، معماری و شهرسازی به این پرسش پاسخ نمی‌دهند که اگر حادثه‌ای در شهر رخ داد چگونه باید آن را مدیریت کرد. اکنون یک ناهماهنگی جدی در زیرساخت‌های شهری وجود دارد. ما برای رفع این مشکل به رشته زیرساخت‌های شهری نیازمندیم.
جلالی در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات انسان‌ساز اشاره کرد و گفت: این تهدیدات تکنولوژی پایه است. لذا این تهدیدات پویا است. مثل تهدیدات سایبری. اگر موشکی مثل کروز درست می‌شه باید ریشه و ابعاد آن را بشناسیم، زاویه شلیک آن را تشخیص دهیم و به عبارتی آن را باید مهندسی معکوس کنیم. امروز بمب‌های نفوذی که درست شده را باید بشناسیم و قدرت نفوذ آن ‌را تشخیص بدهیم.