kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

گاردین: دست‌کم یک سوم حملات عربستان به یمن غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد

یک روزنامه انگلیسی نوشته نتایج جامع‌ترین تحقیق درباره جنگ یمن نشان می‌دهد بیش از یک سوم حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان اماکن غیرنظامی را در این کشور فقیر عربی هدف قرار داده‌اند.


سرویس خارجی-

عربستان از فروردین 94 با حمله به یمن هزاران کودک و زن و مرد بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است. حملات 18 ماهه آل سعود بیشتر مدارس، بیمارستان‌ها، خانه‌های مسکونی و مساجد را هدف قرار داده‌اند. شدت این وحشی گری به حدی رسیده که برخی کشورهای غربی نیز برای تبرئه خود هم که شده به این امر واکنش نشان داده‌اند. در همین ارتباط روزنامه گاردین نوشت نتایج جامع‌ترین تحقیق انجام شده درباره جنگ یمن نشان می‌دهد بیش از یک سوم حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان اماکن غیرنظامی نظیر مدارس، ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها، بازارها، مساجد و زیرساخت‌های اقتصادی در این کشور فقیر عربی را هدف قرار داده‌اند.  یافته‌های این تحقیق که روز جمعه این روزنامه انگلیسی آن را منتشر کرده با ادعاهای سعودی و متحدان غربی این کشور نظیر آمریکا و انگلیس مبنی بر تلاش‌های ریاض برای کاستن از تلفات غیرنظامیان در جنگ یمن، تناقض دارد.
این تحقیق که توسط «پروژه داده‌های یمن» - گروهی متشکل از دانشگاهیان و فعالان حقوق بشر - انجام شده، شواهد گزارش شده درباره جرائم جنگی ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه یمن را تقویت می‌کند.  روزنامه «گاردین» علاوه بر این، نوشته «انتظار می‌رود نتایج این تحقیق فشارها در داخل انگلیس بر دولت این کشور برای توقف فروش سلاح به عربستان را افزایش دهد. دولت انگلیس از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف عربستان در یمن از فروردین ماه سال گذشته بیش از 3 میلیارد دلار سلاح به این کشور فروخته است.»
خبر دیگراینکه، «علی الهمذانی» یکی از فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن در گفت‌وگو با فارس، ضمن تاکید بر آمادگی نیروهای یمنی برای دفع هر حمله سعودی‌ها گفته: «نیروهای سعودی در تلاش برای بازپس گیری مناطق مرزی در جیزان هستند.» این فرمانده یمنی با اشاره به سیطره نیروهای یمنی بر 150 کیلومتری در عمق خاک سعودی از سمت جیزان نیز گفته: «هواپیماهای نظامی عربستان با بمباران کور مناطق مرزی، درصدد ممانعت از پیشروی یمنی‌ها هستند.» وی در پایان با اشاره به شهادت چهار رزمنده یمنی در درگیری‌های شدید با نظامیان سعودی در جیزان اضافه کرده که «مقامات سعودی از نیروهای بحرینی برای ورود به جیزان درخواست کمک کرده‌اند.»!