kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

هاآرتص: اسرائیل مثل داعش اسیران را اعدام و در گور جمعی دفن می‌کند

یک روزنامه صهیونیستی اذعان کرد که ارتش اسرائیل در یک عملیات نظامی ده‌ها تن از اسیران عرب که تسلیم شده و سلاح خود را کنار گذاشته بودند به قتل رساند و آنها را در گور دسته جمعی مدفون کرد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای فاش کرد که نظامیان اسرائیلی اسیران عرب را در جنگ‌های گذشته به پشت جبهه منتقل نمی‌کردند، بلکه آنان را در هر شرایطی که قرار داشتند چه زخمی بودند و چه سلاح خود را به زمین گذاشته و خود را تسلیم کرده بودند، هدف تیراندازی قرار داده و قتل‌عام می‌کردند. این شیوه رژیم اسرائیل درست مثل روشی است که هم اکنون تروریست‌های «داعش» نسبت به اسیران به کار می‌‌گیرند.
بنابه اذعان این روزنامه صهیونیستی، فرمانده تیمی که مسئول نگه‌داری اسیران عرب بود به  نظامیان خود دستور می‌داد که اسیران را در هر حالتی که به اسارت می‌گرفتند به رگبار ببندند و سپس با بولدوزر جنازه‌های اسیران را در گودالی ریخته و آنها را به صورت دسته جمعی دفن کنند. هاآرتص افزود: پس از تیراندازی به سوی اسیران از نزدیک هم به آنان  شلیک می‌شد تا مطمئن شوند آنها کشته شده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه فشار افکار عمومی مجبور شد تحقیقاتی را در رابطه با  این حادثه انجام دهد. در نهایت فرمانده یگان مذکور به اتهام قتل اسیران محاکمه شد ولی در اقدامی مضحک تنها به سه سال زندان محکوم شد. این در حالی بود که وی سه ماه بعد از زندان آزاد شد. جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسیران جنگی در شرایطی صورت می‌گیرد که بر اساس حقوق بین‌الملل کشتن اسیران جنگی یک جنایت جنگی به شمار می‌‌رود اما رژیم صهیونیستی نشان داده که هرگز از ارتکاب جنایت‌های جنگی بر علیه نظامیان و شهروندان عرب و به ویژه فلسطینی‌ها ابایی ندارد.