kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

راهپیمایی بزرگ مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی

مردم نیجریه با برپایی تظاهرات دیگری در حمایت از شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور که در زندان به سر می‌برد، خواستار آزادی فوری وی شدند.


سرویس خارجی-

ارتش نیجریه 22 آذر سال گذشته در میان سکوت مرگبار و همیشگی دولت‌ها و سازمان‌های مدعی حقوق بشر غربی با یورش وحشیانه به اماکن شیعیان نیجریه صدها نفر را به خاک و خون کشید که بر اساس برخی گزارش‌های محلی تعداد شهدا به 2000 نفر نیز رسید. در این جنایت هولناک شماری از شیعیان نیجریه از جمله شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور  دستگیر شدند.
طی یک سال گذشته شهرهای مختلف نیجریه شاهد تظاهرات گسترده مردمی بوده که خواستار آزادی شیخ زکزاکی شده‌اند. ولی دولت نیجریه تا‌کنون به هیچ یک از این درخواست‌ها اعتنایی نکرده است. روز جمعه نیز مردم در شهرهای مختلف این کشور با برپایی تظاهرات خواستار آزادی رهبر شیعیان شدند.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن تصاویر شیخ «ابراهیم زکزاکی» روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه خواستار آزادی وی شدند.
«زینت ابراهیم» همسر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که هم اکنون هر دوی آنها در بند ارتش این کشور به سر می‌برند، اخیرا نامه‌ای را خطاب به مسلمانان نیجریه نوشته و تصریح کرده بود که در حال حاضر شیخ زکزاکی شرایط مناسبی ندارد؛ یکی از چشمان او نابینا و چشم دیگرش کم‌ بینا شده است. دست چپ وی نیز به شدت آسیب دیده و وضعیت خوبی ندارد.
زینت ابراهیم در ادامه نامه خود به مسلمانان نیجریه آورده است: «همه اهانت‌هایی که نسبت به شیخ زکزاکی روا داشته شده تنها به خاطر پافشاری وی بر شعار «لااله الا الله» است... شیخ زکزاکی همچنان بر باور خود استوار است و اندکی عقب نمی‌نشیند. تمامی آسیب‌هایی که به وی زدند موجب افزایش ایمان او شده است.»