kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

دبیرکل سازمان ملل در اقدامی بی‌سابقه اسرائیل را اشغالگر و ظالم خطاب کرد

دبیرکل سازمان ملل در اقدامی بی‌سابقه و در حالی که چند ماه بیشتر به پایان ریاستش باقی نمانده! با حمله به نتانیاهو، رژیم صهیونیستی را ظالم و اشغالگر خواند.



«بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل که در دو دوره ریاست خود کارنامه بسیار ضعیفی بر جای گذاشته و بیشتر اقدامات وی «منفعلانه» بوده است در سال پایانی ریاست خود سعی دارد به نوعی تغییر جهت دهد و حامی مظلومان باشد! البته این چرخش کاملا طبیعی است و سیاستمداران و فعالان سیاسی معمولا در سال پایانی سعی می‌کنند از خود چهره خوبی به نمایش بگذارند.
در همین راستا، پس از آنکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار یک پیام ویدیویی، مخالفان شهرک‌سازی را موافق «تصفیه‌ قومی» دانست! دبیرکل سازمان ملل که هدف این انتقاد بود به دفاع از خود پرداخت.
به گزارش فارس، «بان‌کی‌مون» در نشست پنج‌شنبه هفته گذشته سازمان ملل سخنان اخیر «نتانیاهو» را «شرم‌آور» و «غیرقابل قبول» خواند و خواهان توقف روند «اشغالگری» رژیم صهیونیستی بر زمین‌های فلسطینیان و «ستمگری» برآنان شد. دبیرکل سازمان ملل در این مورد تاکید کرد، «شهرک‌سازی بر اساس قوانین بین‌المللی، غیرقانونی است و اشغال، خفقان و ظلم باید تمام شود.»
اظهارات دبیرکل سازمان ملل واکنش سفیر رژیم صهیونیستی در این سازمان را درپی داشت. «دانی دانون» ضمن اعلام مخالفت خود با محکوم کردن سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی‌ها توسط دبیر کل سازمان ملل، بان‌کی‌مون را به «تحریف اوضاع جاری» بین فلسطینیان و این رژیم متهم کرد.