kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
الاصفر، معراتا و العلم هم آزاد شدند

خیز بلند مقاومت به سوی شهر راهبردی خان‌طومان

نیروهای مقاومت و ارتش سوریه پس از پشت سر گذاردن و آزاد کردن مناطق مختلف در جنوب شهر حلب، پیشروی خود را متوجه شهر اشغالی «خان‌طومان» کردند.

 
 سرویس خارجی-

بالاخره پس از چند هفته تمرکز نیروهای مقاومت و ارتش سوریه برای محاصره کامل شهر حلب، پیشروی به سوی دیگر مناطق اشغالی جنوب این استان از سر گرفته شد. در این پیشروی، تپه «الاصفر» و دو روستای «معراتا» و «العلم» هم از لوث عناصر تکفیری «جیش الفتح» پاکسازی شدند و نیروهای مقاومت به همراه ارتش سوریه بر حجم آتش خود علیه مواضع تروریست‌ها در «خان‌طومان» افزودند. خان طومان که در جنوب غربی شهر حلب قرار دارد، آذر گذشته به دست نیروهای دولتی آزاد شده بود. اما در ماه اردیبهشت عناصر تروریستی «جبهه النصره» و همپیمانانش مجدداً آن را اشغال کردند. خبرها از استان حلب همچنین حاکی است که هم اکنون در شهر حلب همه راه‌های لجستیکی و امدادی به تروریست‌های «جیش الفتح» بسته شده است. عناصر این گروه تروریستی تاکنون هفت بار تلاش کرده‌اند محاصره را بشکنند، اما موفق نشده‌اند.دیروز در حلب همچنین، عناصر جیش الفتح مناطق مسکونی محله «صلاح‌الدین» این شهر را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند که به مرگ پنج غیرنظامی و جراحت 14 نفر دیگر انجامید.
اظهارات ولادیمیر پوتین
به گزارش العالم، «ولادیمیر پوتین» که در چین به سر می‌برد، در حاشیه اجلاس «گروه-20» گفته: «اوضاع سوریه خطری برای مرزهای جنوبی روسیه به شمار می‌رود. به همین علت، به درخواست کمک رئیس‌جمهور قانونی سوریه جهت مقابله با سازمان‌های تروریستی پاسخ مثبت دادیم.»پوتین چند روز قبل نیز جملات مشابهی را در مورد «بشار اسد» به کار برده و او را رئیس‌جمهور قانونی خوانده بود. این اظهارات پوتین از این بابت اهمیت دارد که بر شایعات کنونی درمورد توافق روسیه و غرب درمورد سوریه و سرنوشت بشار اسد، خط بطلان می‌کشد.
خبر آخر اینکه «باراک اوباما» برای اطمینان دادن به کردهای سوریه درمورد حمایت آمریکا از آنها، «برت مک‌گورک» نماینده خود را به شمال سوریه فرستاد. طی روزهای اخیر کردها می‌گفتند که واشنگتن آنها را مقابل حملات ترکیه رها کرده است.