kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

بسیج مردمی عراق صدها زن و کودک آواره را از مرگ نجات داد

یگانی از نیروهای بسیج مردمی عراق گروهی از زنان و کودکان که در استان «صلاح‌الدین» از دست عناصر «داعش» فرار کرده بودند را نجات دادند.


به گزارش تسنیم، یگانی از نیروهای بسیج مردمی که در حد فاصل شهرهای «الشرقاط» و «تکریت» در استان صلاح‌الدین در حال گشت‌زنی بودند، به جمعی از زنان و کودکان برخوردند که در حاشیه جاده اصلی در وضع فلاکت‌باری به سر می‌برند. این یگان ابتدا به زنان و کودکان که براثر گرمای شدید به شدت تشنه بودند، امدادرسانی کردند و سپس آنها را به منطقه‌ای امن منتقل نمودند.
«الشرقاط» در نوبت آزادسازی قرار دارد و اخیراً جنگنده‌های ارتش با پخش اعلامیه، از ساکنان آن خواسته بودند که این شهر را ترک کنند.
فرار مردم از چنگال داعش بسیار سخت و خطرناک است و این گروه تروریستی از غیرنظامیان به عنوان س‍پر انسانی استفاده می‌کند. داعش کسانی را که سعی کنند از شهر فرار کنند رانیز به طرز فجیعی به قتل می‌رساند.
از استان کرکوک نیز خبر رسید؛ گروه تروریستی داعش 15 شهروند عراقی را در شهر «حویجه» ربود. این افراد متهم هستند به ساکنان منطقه برای فرار از سیطره داعش کمک کرده‌اند.
گور جمعی
نیروهای مسلح عراق اما در شهر فلوجه یک  گور جمعی کشف کردند که جسد 550 عضو داعش را در خود جای داده بود.
به گزارش ایسنا، به گفته «جلیل عبدالرضا» فرمانده لشکر یکم پیاده ارتش عراق، این تروریست‌ها چند ماه قبل و در جریان آزادسازی فلوجه کشته شده و از سوی اعضای دیگر داعش در این گور دفن شده‌اند!
عمار حکیم
 رئیس ائتلاف ملی عراق شد
به گزارش خبرگزاری فارس، اعضای «ائتلاف ملی عراق» که بزرگترین ائتلاف در پارلمان این کشور محسوب می‌شود، «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی را به ریاست ائتلاف خود برگزیدند.
این انتخاب، برای حکیم، نوعی ارتقاء سیاسی محسوب می‌شود و زمینه را برای نخست‌وزیری احتمالی وی در آینده فراهم می‌کند. تاکنون «ابراهیم جعفری» ریاست ائتلاف فوق را برعهده داشته است.
ابراهیم جعفری در اوت سال 2009 (مرداد 1388) ائتلاف ملی عراق را به وجود آورد. این ائتلاف در انتخابات پارلمانی سال‌های 2010 و 2014 حضور داشت. ائتلاف ملی که متشکل از مجلس اعلای اسلامی، جریان صدر، ائتلاف دولت قانون، حزب اصلاح، سازمان بدر، حزب الفضیله و دیگر گروه‌های شیعی می‌شود، هم اکنون از مجموع 328 کرسی پارلمان، 185 کرسی را در اختیار دارد.