kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

انفجار بمب در جنوب فیلیپین 14 کشته و 67 زخمی برجای گذاشت

انفجار بمب در جنوب فیلیپین ،14 کشته و 67 مجروح بر جای گذاشت. گروه تروریستی «ابوسیاف» مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.



انفجار تروریستی در شهر « داوائو» فیلیپین باعث کشته شدن دست‌کم 14غیرنظامی و جراحت 67 نفر دیگر شد. به گزارش فارس، شهردار «داوائو» اعلام کرد‌، گروه تروریستی «ابوسیاف» عامل انفجار مرگبار جمعه شب در این شهر بوده است‌.  گروه تروریستی «ابوسیاف» که فعالیت آن از چند سال قبل در فیلیپین ممنوع اعلام شده، از شاخه‌های القاعده در جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود. رهبر این گروه سال گذشته با صدور بیانیه‌ای با «ابوبکر بغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش بیعت کرد. «عبدالرزاق ابوبکر جنجالی»‌، فارغ‌التحصیل عربستان سعودی و دارای گرایشات وهابی، این گروه تروریستی را ایجاد کرده است.
پس از انفجار تروریستی «رودریگو دودرته»‌، رئیس‌جمهور فیلیپین طی کنفرانس مطبوعاتی به مردم کشورش گفت که با توجه به اختلالاتی که در نظم عمومی کشور ایجاد شده‌، اختیارات دولت برای برقراری نظم گسترده‌تر می‌شود، «دودرته» این را هم گفت که اعلام وضعیت ویژه در کشور به معنای اجرای قانون منع آمد و شد نیست و مردم باید به زندگی عادی خود ادامه دهند.