kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

انقلابیون یمن عمق عربستان را با موشک‌800 کیلومتری هدف قرار دادند

وزارت دفاع یمن با انتشار اطلاعیه‌ای از شلیک موشکی جدید با برد بالای 800 کیلومتر به عمق خاک عربستان خبر داد و گفت که این موشک، پیام هشداری به عربستان است.


 این موشک جدید«برکان 1» (آتشفشان 1) است. وزارت دفاع یمن در این بیانیه ضمن اعلام اینکه این اقدام در واکنش به ادامه تجاوز همه‌جانبه عربستان به یمن و مردمش انجام شده، اعلام کرد که موشک برکان به عمق عربستان شلیک شده و این کشور را از ادامه تجاوز بر حذر می‌دارد و با این موشک، نسلی جدید از موشک‌های یمن را پرده‌برداری می‌کند.  وزارت دفاع یمن ویژگی‌های این موشک را نیز اعلام کرد و گفت که «برکان1» از نوع موشک‌های بهینه‌سازی شده اسکاد به دست نیروهای یمنی است که طول آن دوازده و نیم و قطرش 88 سانتیمتر و وزن کلاهک آن نیم تُن است که وزن کلی آن به 8 تن با قدرت تخریبی بالا می‌رسد.  در بیانیه وزارت دفاع یمن آمده است که کلاهک جنگی موشک برای تخریب پایگاه‌های نظامی بزرگ طراحی شده است و بُرد آن به بالای 800 کیلومتر می‌رسد که در مرکز توسعه و پژوهش‌های موشکی وزارت دفاع یمن ساخته شده است.  در این بیانیه اعلام نشده که این موشک به کدام نقطه در عربستان شلیک شده وصرفا آمده است که با موفقیت به عمق عربستان شلیک شده است.
خبر دیگر اینکه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن باردیگر با حمله تلافی‌جویانه به جنوب عربستان موفق شدند کنترل چند پایگاه نظامی سعودی‌ها را در غرب شهر الربوعه در العسیر به دست گیرند. به گزارش فارس، این مناطق بعد از درگیری گسترده با نظامیان سعودی در این منطقه به کنترل ارتش یمن در آمده و برخی تصاویر منتشر شده از این عملیات حاکی است که با نزدیک شدن نیروهای ارتش یمن، نظامیان سعودی خودروهای زرهی خود را ترک کرده و پا به فرار گذاشتند. بر اساس این خبر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند با تلاش نظامیان سعودی برای نفوذ به منطقه السفینه در الربوعه مقابله کنند و کنترل پایگاه نظامی قشبه در شرق الربوعه را به دست گیرند.
در همین حال،«علی الهمذانی» یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن در نجران در گفت‌وگو با فارس خبر داد: «نیروهای ویژه یمنی همچنان ورودی‌های منطقه نجران را تحت سیطره خود گرفته‌اند و دشمن سعودی هیچ قدرتی برای حرکت و دور کردن ما از مواضع و ورودی‌های نجران ندارد.» وی افزود: «در پی حمله به نظامیان دشمن سعودی و دور کردن آن از مواضع نظامی در نجران، نیروهای یمنی تسلیحات سنگین و موشک‌های انگلیسی آنها را به تصرف خود درآوردند و طی روزهای آتی از آن برای حمله به مواضع خاص استفاده می‌شود.»