kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

بشاراسد: غرب از پایبندی ما به اصول وحشت دارد

رئیس جمهوری سوریه در دیدار اعضای هیئت اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای کارگران عرب گفت، پایبندی ما به اصول و هویت، غرب را می‌ترساند.



به گزارش ایسنا، اعضای اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای کارگران عرب در دمشق با «بشاراسد» دیدار کرد. در این دیدار، رئیس‌جمهور سوریه اظهار داشت، بیشترین چیزی که غرب را می‌ترساند، پایبندی ما به اصول و وابستگی به هویت است.
بشاراسد خطاب به حاضران، تصریح کرد: سازمان‌ها و سندیکاهای مردمی عرب که نشان داده‌اند دارای سطح بالایی از آگاهی هستند، در این مرحله تاریخی و تعیین‌کننده، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
وی افزود: بیشترین چیزی که غرب را می‌ترساند، پایبندی به اصول و وابستگی به هویت است و این چیزی است که سازمان‌های غیردولتی عربی آن را بیان می‌کنند، چرا که آنها نماینده واقعی و بیانگر عقیده ملت‌های عرب هستند.
اعضای این هیئت نیز خطاب به بشاراسد، اعلام کردند که در جنگ علیه تروریسم، در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده‌اند. به گفته آنها، مردم سوریه به خاطر رویارویی با تروریسم، هدف تحریم غرب قرار گرفته‌اند.
پیشروی ارتش و مقاومت
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در ادامه پیشروی‌های خود در مناطق جنوبی و شرقی شهر حلب، توانسته‌اند کنترل نیمی از محوطه و فضای دانشکده نیروی هوایی را در دست بگیرند.
طی دیروز همچنین، پیشروی ارتش و مقاومت در محورهای «المحروقات» و «الجمعیات» و روستای «العماره» در جنوب حلب ادامه داشت.
شمار تلفات تروریست‌های «جیش‌الفتح» در این عملیات، حدود 90 نفر اعلام شد.
سر بریدن 80 غیرنظامی
به گزارش خبرگزاری فارس، تروریست‌های جیش‌الفتح در استان «حماه» پس از ورود به شهرک «صوران» این استان، 80 غیرنظامی را سربریدند. در ارتباط با علت ارتکاب این جنایت توسط تروریست‌ها، گزارشی نرسید.
به گفته کارشناسان، عناصر تروریستی در سوریه، پس از متحمل شدن شکست‌های سنگین در بیشتر مناطق این کشور، قتل‌عام غیرنظامیان را در برنامه خود دارند و از طریق ایجاد رعب و وحشت در میان توده‌های مردم، قصد دارند آنها را از همراهی با نیروهای دولتی و مقاومت بازدارند.
سایر رویدادها
* رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد، نیروهای این کشور 400 کیلومتر مربع از مناطق شمالی سوریه را از عناصر داعش و شبه نظامیان کرد پاکسازی کردند.
* رزمندگان مقاومت در جوار حرم حضرت سکینه(س) نماز خواندند. این منطقه در «داریا» که به تازگی آزاد شده است، قرار دارد.
* نماینده دولت آلمان در سازمان ملل با ادعای اینکه ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده، خواستار تحریم این کشور شد.