kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

رژیم صهیونیستی در پی انضمام سه‌چهارم کرانه‌باختری به فلسطین اشغالی است

مسئول فلسطینی پرونده شهرک‌سازی در شمال کرانه باختری از آغاز روند اجرایی طرح خطرناک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در زمینه تقسیم کرانه باختری به چهار منطقه مجزا در سایه سکوت و انفعال تشکیلات خودگردان فلسطین پرده برداشت.



به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از فلسطین الیوم، «غسان داگلاس» اظهار داشت، کابینه اسرائیل طی تصمیمی بزرگترین پروژه شهرک‌سازی در کرانه باختری برای تقسیم آن به چهار منطقه مجزا را کلید زده است.
وی افزود، طرح جدید صهیونیست‌ها قرار است از شهرک «آرائیل» که بزرگترین شهرک در غرب نابلس و شمال کرانه باختری است آغاز شود.
این طرح در نهایت به منطقه «اغوار» خواهد رسید، همچنین قرار است که شهرک‌های «شیلو»، «عبلیه»، «رحالیم» و «شفوت راحیل» در این پروژه بزرگ با مصادره هزاران هکتار اراضی دیگر از کرانه باختری توسعه داده شوند.
این طرح که زمینه اشغالگری بیشتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌سازد در سایه سکوت، انفعال و حتی همکاری و همدستی تشکیلات خودگردان فلسطین صورت می‌گیرد.
غسان داگلاس تأکید کرد، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سال 2004 و در زمانی که «یاسر عرفات» در قید حیات بود طرح تقسیم کرانه باختری به چهار منطقه را در سر داشت و در آن زمان این طرح به جدایی کامل شهرهای جنین، نابلس، رام‌الله و طولکرم تأکید داشت.
وی با اشاره به توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در سال 2016 و اجرای طرح لیبرمن، از جامعه بین‌الملل، اتحادیه اروپا و کشورهایی نظیر آمریکا و روسیه خواست در راستای توقف این پروژه به اسرائیل فشار وارد کنند.
در همین رابطه ژنرال «گادی شمانی»، فرمانده بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت، ما به قهرمانان پیشرو در اشغالگری در جهان تبدیل شده‌ایم و هنر ما تنها اشغالگری است.وی در اظهاراتش که خشم مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی را به همراه داشت خود را ژنرال اشغالگری نامید و تأکید کرد که اسرائیل هیچگاه منافع خود را که در اشغالگری است از بین نمی‌برد.
ابراز تأسف حماس
«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که این جنبش مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و هرگز آن را به رسمیت نمی‌شناسد.
به گزارش تسنیم، وی که به الجزایر سفر کرده است در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت، مسجد مبارک الاقصی تنها به فلسطینیان تعلق ندارد بلکه متعلق به کل مسلمانان جهان است و وظیفه آنها است که همه تلاش خود را برای ایفای نقش درباره مسجدالاقصی و حفظ آن به کار گیرند.
ابو مرزوق اقدام به برقراری «صلح داغ» با رژیم صهیونیستی که در طرح ژنرال السیسی رئیس‌جمهور مصر آمده است را مردود و از کشورهای عربی خواست که روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند.
این اظهارات درحال صورت می‌گیرد که رجب طیب‌ اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه قانون عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
پارلمان ترکیه 30 مرداد گذشته به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رأی داد و بدین ترتیب با تصویب این توافقنامه به 6 سال قطع روابط میان طرفین پایان داد.
سایر رویدادها
* احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب گفت که بدون حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین، امکان برقراری صلح و ثبات در منطقه وجود ندارد.
* یک مقام ارشد سازمان ملل اظهار داشت: اسرائیل باید پیمان منع آزمایش‌های اتمی را طی مدت پنج سال به تصویب برساند.
* رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از مرز نوار غزه بازدید و از آمادگی نیروهای ارتش در این منطقه مطلع گشت، برخی از منابع صهیونیستی از وقوع جنگ جدید علیه غزه خبر داده‌اند.
* یک تک تیرانداز فلسطینی در دوازدهمین ماه انتفاضه به سمت خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در بیت ‌لاهیا در شمال نوار غزه تیراندازی کرد.