kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

اعتراض شیخ‌عیسی قاسم به تعطیلی نمازجمعه‌ها در بحرین

پس از آنکه رهبر شیعیان بحرین با صدور بیانیه‌ای ممنوعیت برگزاری نمازجمعه در منطقه الدراز را به شدت محکوم کرد، وزارت کشور بحرین مدعی شد مانع از برگزاری این نماز نشده و استقرار نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت شیعیان است!


پس از آنکه شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین و علامه «سیدعبدالله الغریفی» با صدور بیانیه مشترک ممانعت از برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز را قویاً محکوم کردند، وزارت کشور بحرین مدعی شد مانع از برگزاری نمازجمعه در مسجد امام صادق(ع) منطقه الدراز نشده است!
به گزارش فارس به نقل از شبکه لوءلوء، وزارت کشور بحرین مدعی شد مسجد امام‌صادق(ع) برای نماز باز است و استقرار نیروهای امنیتی در اطراف این مسجد با هدف حمایت از نمازگزاران نمازجمعه است. این درحالی است که نزدیک به 6 هفته است که رژیم آل‌خلیفه مانع برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز می‌شود.
در بیانیه شیخ عیسی قاسم و سید الغریفی آمده بود: «نماز جمعه که فقط باید به صورت دسته جمعی و جماعت خوانده شود، واجبی از واجبات اسلام است و هیچ مذهبی درباره آن اختلاف ندارد. به همین دلیل مانع شدن از برگزاری نمازجمعه یک منکر و اقدامی ناشایست و محکوم است.»
از سوی دیگر رژیم آل‌خلیفه که برای سرکوب مخالفان خود به هر شیوه‌ای متوسل می‌شود 855 هزار دلار برای جلوگیری از فشارها و انتقادهای آمریکا علیه بحرین و به شکل خرید سلاح هزینه کرده است!
مقامات بحرین برای جلوگیری از انتقادات آمریکا و جلوگیری از انتقادهایی که علیه آنها در رابطه با حقوق بشر و سرکوب شیعیان این کشور می‌شود، قراردادهایی برای خرید تسلیحات با آمریکا امضا کرده است.
به گزارش فارس به نقل از «الخلیج الجدید»، گروه‌های حقوق بشری از آمریکا خواسته‌اند به اقدامی فراتر از محکومیت زبانی سرکوب مقامات بحرین دست بزنند ولی اهمیت استراتژیک این کشور به عنوان پایگاه دریایی آمریکا باعث شده است سیاستمداران آمریکایی در قبال جنایت‌های آل‌خلیفه تا به حال سکوت کنند.