kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا:

نباید به امضای تفاهم‌نامه‌ها خیلی دل ببندیم ، بسیاری از آنها عملی نمی‌شود

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا تاکید کرد نباید به امضای تفاهم‌نامه خیلی دل ببندیم زیرا بسیاری از آنها عملی نمی‌شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی کیهان، احمدرضا نیک‌کار اصفهانی دیروز در نشست خبری خود با اشاره به فعالیت‌های مختلف شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا گفت: یکی از حوزه‌های فعالیت این شرکت در بخش حمل و نقل است.وی با بیان اینکه صددرصد سهام شرکت هواپیمایی آسمان متعلق به هلدینگ آتیه صباست که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است افزود: سال گذشته قرار بود به دلیل بدهی بالای شرکت آسمان بخشی از نیروهای این شرکت که 3 هزار کارمند داشت تعدیل شود ولی ما این کار را نکردیم و با افزایش ناوگان سعی کردیم از این نیروها استفاده کنیم.وی با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر 10 هواپیمای زمین‌گیر آسمان تعمیر و قابل پرواز شده است گفت: هنوز مجوز واردات ناوگان هواپیمایی نو به ایران صادر نشده است.نیک‌کار افزود: آمریکا مانع صدور مجوز واردات هواپیماهای نو به ایران است که البته دولت در تلاش برای دریافت این مجوزهاست و ظاهرا قرار است این مجوزها صادر شود.وی در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم‌نامه شرکت‌های هواپیمایی گفت: نباید به امضای تفاهم‌نامه خیلی دل ببندیم زیرا بسیاری از این تفاهم‌نامه‌ها عملی نمی‌شود بنابراین باید ببینیم کدام یک از آنها به عرصه عمل می‌رسد.مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در ادامه به آغاز عملیات احداث نخستین پروژه بتونی آزادراه در شرق کشور اشاره کرد و گفت: کلنگ اجرای این آزادراه به طول 100 کیلومتر هفته آینده در شرق کشور به زمین می‌خورد و بر این اساس شیراز به اصفهان از طریق این آزادراه بتونی متصل می‌شود.وی با بیان اینکه در ساخت این آزادراه از سیمان به جای آسفالت استفاده می‌شود گفت: با این اقدام سالانه 90 میلیون دلار صرفه‌جویی سوخت صورت می‌گیرد.به گفته نیک‌کار احداث این آزادراه 330‌میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که قرار است بازگشت این سرمایه طی 10 سال پس از بهره‌برداری صورت گیرد. البته ساخت این آزادراه 2 سال به طول می‌انجامد و در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.وی همچنین به مذاکره با یک شرکت خارجی برای احداث قطار سریع‌السیر تهران- مشهد اشاره کرد و گفت: در صورت راه‌اندازی قطار فوق مسیر مذکور 3 ساعته طی خواهد شد و این قطار سرعتی معادل 250 تا 270 کیلومتر خواهد داشت.نیک‌کار همچنین به برنامه دیگر شرکت آتیه صبا برای احیای کفش ملی اشاره کرد و افزود: در حالی که بهترین چرم دنیا را در کشورمان داریم ولی اکثر کفش‌های ما وارداتی است. علت این امر هم این است که ما در طراحی کفش ضعیف هستیم. بنابراین اخیرا با یک دانشگاه ایتالیایی که در طراحی کفش تخصص دارد وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از توانمندی‌های داخل کشورمان مجددا کفش ملی را احیا کنیم.وی همچنین به درآمدزایی بخش گردشگری هم اشاره‌ای کرد و گفت: امروز یک بشکه نفت خام 40 دلار قیمت دارد در حالی که یک گردشگر 2 هزار دلار در کشور هزینه می‌کند و این یعنی اینکه از طریق گردشگر می‌توان ده‌ها برابر یک بشکه نفت خام درآمد کسب کرد.بر همین اساس ما به دنبال افتتاح اولین دانشکده گردشگری در اصفهان هستیم.