kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱

بنیامین الیعازر، وزیر جنگ اسبق اسرائیل پس از ده‌ها سال جنایت به جهنم رفت

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی که نزدیک به 30 سال به قتل‌عام و کشتار فلسطینی‌ها پرداخته بود در سن 80 سالگی به دلیل بیماری درگذشت.


«بنیامین العیازر» جنایتکار صهیونیست که نزدیک به 30 سال فرماندهی وزارت جنگ رژیم اشغالگر قدس را برعهده داشت و علاوه بر این پست عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سال 1991 تا 2001 و وزارت جنگ اسرائیل را در سال 2001 تا 2002 بر عهده داشت روز یکشنبه به دلیل بیماری درگذشت.
در طول حضور العیازر در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با دستور مستقیم وی هزاران نفر از زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی کشته شدند. وی از طراحان اصلی حمله به جنوب لبنان در سال 1982 بود و در جنگ 1967 نیز بایگان تحت نظر خود به نام «شکد» شرکت کرد و دستور داد تا 250 سرباز مصری را زنده زنده در العریش دفن کردند.
به همین دلیل روابط مصر با اسرائیلی‌ها پس از این حادثه به شدت تنش‌آلود شد و از سفر وی به مصر در سال 2007 جلوگیری به عمل آمد.
العیازر همچنین مسئول عملیات «سپر بازدارنده» بود که در سال 2002 ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری یورش برد.
وی مسئول سرکوب قیام‌های مردمی فلسطین تحت عنوان انتفاضه نیز می باشد و در جریان انتفاضه الاقصی دست به کشتار گسترده فلسطینیان زد و به رام‌الله حمله کرد.
بنیامین العیازر از یهودیان عراقی و متولد شهر بصره بود که در سال 1950 به فلسطین اشغالی مهاجرت کرد. وی در عین حال از دوستان نزدیک حسنی مبارک رئیس‌جمهور مخلوع مصر بود.
«یوسی بیلین» وزیر اسبق دادگستری اسرائیل ساعاتی پس از مرگ الیعازر، وی را فردی «وحشی»، «درنده‌خو» و «جنایتکار» توصیف کرد. وی افزود: «الیعازر سیاستمداری وحشی و درنده‌خو بود که باعث شد مردم از سیاست زده شوند.»