kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
رئیس سابق واحد اطلاعاتی نظامی رژیم صهیونیستی:

ارتش اسرائیل حزب‌الله را خوب می‌شناسد و یقین دارد با حمله به لبنان شکست می‌خورد

رئيس سابق واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرده حزب‌الله آن‌قدر قوی و قدرتمند شده که ارتش اسرائیل مجالی برای بازگشت به لبنان نداشته باشد.


سرویس خارجی -

روزنامه «رای الیوم» در گزارشی راجع به توانمندی‌های حزب‌الله لبنان، به اظهارات عاموس یادلین، رئیس سابق واحد اطلاعات نظامی اسرائیل پرداخته است.
در این گزارش آمده ژنرال «عاموس یادلین» رئیس مرکز تحقیقات امنیت اسرائیل طی سخنانی به تشریح توانمندی‌های حزب‌الله پس از جنگ 33 روزه در سال 2006 پرداخته و گفته، اسرائيل تصور می‌کرد که حزب‌الله در مقابل افزایش نیروهای طرفدار غرب در لبنان تضعیف شده است و به طور خودکار از هم فرو خواهد پاشید، اما عکس این امر روی داد و به جای اینکه حزب‌الله تضعیف شود قدرتش بیشتر تقویت شد.»
وی این را هم گفت که فرماندهی ارتش اسرائیل در تل‌آویو، حزب‌الله را خوب می‌شناسد  و به این یقین رسیده است که ورود زمینی به لبنان هزینه‌بر و بدون دستاورد خواهد بود به همین دلیل مجالی برای بازگشت به این کشور نیست. به گفته یادلین، حزب‌الله در صدر فهرست تهدیدها علیه اسرائیل قرار دارد. مقیاس این  امر، میزان مواد منفجره‌ای است که طرف مقابل می‌تواند بر سر اسرائیل فرو بریزد.
به نوشته این روزنامه فلسطینی این مقام نظامی اسرائیلی همچنین خاطرنشان کرده، حزب‌الله تنها طرفی است که در طول پنج سال اخیر تضعیف نشده و به مسلح شدن خود به موشک‌های دوربرد ادامه داده است. حزب‌الله به موشک‌های یاخونت هم دست یافته است.
اعترافات مقام‌های صهیونیستی تازگی ندارد و بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله بعد از جنگ 33 روزه نه تنها ضعیف نشده بلکه قوی‌تر هم شده و این روند باعث موفقیت حزب‌الله در ایجاد معادله بازدارندگی شده و دست و پای ارتش اسرائیل را بسته است.
مقامات صهیونیستی حتی از شنیدن سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و تهدیدهای وی مبنی بر اینکه وعده‌های حزب‌الله صادق است و آنچه می‌گوید عمل خواهد کرد به لرزه می‌افتند، چه برسد به اینکه توان نظامی این جنبش مقاومت اسلامی را تصور کنند.!
صهیونیست‌ها حتی تصور نمی‌کردند که این گروه به ظاهر کوچک بتواند معادلات امنیتی این رژیم و حامیانش را نقش بر آب کند و اکنون استراتژیست‌ها و تئوریسین‌های این رژیم به تکاپو افتاده‌اند تا راهکارهای دیگری برای مقابله با حزب‌الله طراحی کنند.
یادلین نیز در سخنان خود به این واقعیت اشاره می‌کند و می‌گوید: «تصور می‌کردیم قدرت بسیار زیادی داریم و مسلح‌تر هستیم و فاکتور زمین هم به نفع ما عمل می‌کند زیرا از قوی‌ترین ارتش‌های منطقه برخورداریم اما سازمان کوچکی نظیر حزب‌الله نقشه‌های ما را نقش بر آب کرد و وضعیت برعکس شد.»