kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

درگیری‌های خونین در جرابلس بین کردهای تجزیه‌طلب و نیروهای ترکیه

تجاوز ارتش ترکیه به شمال سوریه و اشغال شهر «جرابلس»، به نبردهای خونین میان نظامیان ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان کرد منجر شده است.

سرویس خارجی -

نیروهای ارتش ترکیه پنجشنبه گذشته بدون مزاحمت وارد شهر «جرابلس» در شمال سوریه شدند و این شهر را تحت نظارت خود، به تروریست‌های «ارتش آزاد» تحویل دادند.
اما، این اشغالگری و حضور، به تدریج رنگ خون گرفت؛ ابتدا شبه‌نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» دو تانک ارتش ترکیه را با موشک منهدم کردند. در این ماجرا، یک نظامی ترک کشته شد و سه نظامی دیگر زخمی شدند.
البته پیش از این، عناصر گروه تروریستی ارتش آزاد نیز 15 غیرنظامی را در جنوب جرابلس کشته بودند.
در مرحله بعد، توپخانه و جنگنده‌های ارتش ترکیه وارد عمل شدند و بخش‌هایی را در جرابلس و دیگر مناطق هدف قرار دادند. در این حملات نیز ۲۵ شبه‌نظامی کرد و همچنین ۴۵ غیرنظامی کشته و ۷۵نفر زخمی شدند.
با بحرانی‌تر شدن اوضاع، ارتش ترکیه تانک‌های بیشتری را به منطقه اعزام کرد.
بر اساس آخرین خبرها، دو روستا واقع در غرب جرابلس به اشغال تروریست‌های مورد حمایت ترکیه درآمد. از شهر «عین‌العرب» (کوبانی) نیز خبر رسیده، شماری از مردم این شهر علیه ورود نظامیان ترک به خاک سوریه تظاهرات کردند.
در پی تحرکات تازه ارتش ترکیه و تجاوز نظامیان ترک به خاک سوریه، محافل رسانه‌ای با پوشش گسترده این اتفاق، اعلام کردند که آنکارا عملا نشان داد که «داعش» دشمن محسوب نمی‌شود، بلکه «شبه‌نظامیان کرد» و دولت دمشق دشمنان مقامات آنکارا در سوریه هستند.
روزنامه لبنانی «السفیر» نیز طی تحلیلی نوشت که ظاهرا چرخش مواضعی در کار نیست و عملیات جاری، به حمایت ترکیه از تروریست‌ها مهر تأیید زد.
عملیات ارتش سوریه
به گزارش ایسنا، نیروهای ارتش سوریه طی عملیاتی در منطقه «العمال» دیرالزور، شماری از تروریست‌های «جبهه النصره» را از پای درآورده و تعدادی را هم زخمی کردند.
در چهار کیلومتری شرق شهر «درعا» نیز ارتش سوریه به مواضع جبهه النصره حمله کرد. در این حمله هم تعدادی از عناصر تکفیری کشته و زخمی شدند.
مواضع جبهه النصره در شهر «عرسال» لبنان نیز هدف حمله موشکی نیروهای مقاومت قرار گرفت. عرسال در نزدیکی مرزهای سوریه قرار دارد، شماری از تروریست‌ها در این حمله کشته یا زخمی شدند.