kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵

انهدام کامل نیروگاه برق نجران عربستان در حملات موشکی انصارالله یمن

انقلابیون یمن چند روز پس از حمله موشکی موفق به شرکت نفتی آرامکو در جنوب عربستان، نیروگاه برق نجران را نیز با حملات موشکی به آتش کشیدند.

سرویس خارجی -

مناطق جنوبی عربستان روزبه‌روز بیشتر مورد حمله انقلابیون یمنی قرار می‌گیرد. عربستان اکنون در حال درو کردن طوفانی است که در یک سال و نیم  گذشته در یمن کاشته است، سعودی‌ها در این مدت بیش از 7 هزار یمنی را به شهادت رسانده و زیر ساخت‌های این کشور را نابود کرده‌اند.  در جدیدترین حملات تلافی جویانه انقلابیون یمن، شهر نجران در جنوب عربستان  مورد حمله دقیق موشکی قرار گرفت. به گزارش ابنا، مسئولان سعودی از هدف قرار گرفته شدن نیروگاه برق یکی از مناطق مرزی این کشور خبر داده‌اند. شلیک موشک به  این نیروگاه موجب بروز آتش سوزی گسترده  و وارد آمدن خسارت سنگین به این مرکز شده است. مسئولان سعودی ادعا کرده‌اند که در این حمله موشکی به کسی آسیبی نرسیده است. نیروگاه برق منطقه نجران در نزدیکی مرزهای مشترک سعودی با یمن قرار دارد و حمله موشکی جمعه به آن، ‌حادثه‌ای کم‌سابقه علیه زیرساخت‌های عربستان به شمار می‌آید. پیش از این نیز، نیروهای ارتش و کمیته‎های مردمی یمن در پاسخ به تجاوز سعودی‌ها به کشورشان یک فروند موشک بالستیک به تاسیسات شرکت نفتی «آرامکو» در منطقه جیزان در خاک عربستان شلیک کردند.
همچنین، نیروهای مشترک یمن متشکل از ارتش و انصار الله توانستند ارتفاعات «الشیبانی» واقع در منطقه «عسیر» عربستان را به تصرف خود درآورند. این نیروها، با پیشروی در عمق خاک عربستان و تصرف این ارتفاعات، 9 نفر از نیروهای ارتش سعودی را از پای درآوردند.
واکنش انصارالله به طرح آمریکا
از سوی دیگر، یگان موشکی  وابسته به انصارالله و ارتش یمن در پیامی که «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله آن را در صفحه رسمی خود در فیسبوک منتشر کرد، آورده است: «کسی که به گرفتن سلاح ما چشم طمع دارد ما نیز به گرفتن جان وی طمع خواهیم کرد.»  تحلیلگران می‌گویند این موضع انصارالله نشان‌دهنده مخالفت آنها با طرح «جان کری»، وزیر خارجه آمریکاست. «جان کری» روز پنجشنبه پس از دیدار با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس در پایان نشستی در جده طرحی را برای حل بحران یمن ارائه داد که مبتنی بر خلع سلاح انصارالله بود!