kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

کره شمالی از یک زیر دریایی به سمت دریای ژاپن موشک بالستیک شلیک کرد

همزمان با ادامه رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی پیونگ یانگ یک فروند موشک بالستیک را با برد حدود ۵۰۰ کیلومتر به سوی دریای ژاپن شلیک کرد و ژاپن وکره جنوبی را به هم ریخت!

 سرویس خارجی-  

تنش در شبه جزیره دیگر کره تبدیل به یک مسئله عادی شده است.همه گزارش ها حاکی است این منطقه به سمت نظامی‌گری پیش می رود.
سامانه دفاع موشکی «تاد» با وجود مخالفت مردم کره جنوبی به بهانه تهدیدات کره شمالی در این کشور مستقر شده است،ژاپن بالاترین بودجه نظامی خود را بعد از جنگ دوم جهانی برای سال آینده میلادی در نظر گرفته است،سئول و واشنگتن همزمان سرگرم برگزاری مانور سالیانه خود با مشارکت 80 هزار سرباز از دو کشور هستند تا شبیه‌سازی حمله به کره شمالی را تمرین کنند و در میان همه این تحولات تنش‌زا، کره شمالی نیز دیروز (چهارشنبه )موشک بالستیک خود را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد تا به همه بگوید بیدی نیست که به این بادها بلرزد.
طبق گزارش‌های منتشر شده موشک شلیک شده از نوع بالستیکی بوده و از یک زیردریایی در آب های ساحلی شرق این کشور شلیک شده است.یک مقام آمریکایی اعلام کرده این موشک با طی مسافت 500 کیلومتر در آب های دریای ژاپن فرود آمده است. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز  گفته،  این موشک در داخل «منطقه شناسایی دفاع هوایی ژاپن» سقوط کرده است. کارشناسان و مقام‌های نظامی بر این باورند که مسافت طی شده توسط این موشک نشان می دهد که قابلیت کره شمالی برای شلیک موشک بالستیک از طریق زیردریایی توسعه یافته است. موشک شلیک شده‌ از نوع «اس‌ال‌بی‌ام» بوده و به خصوص از این جهت مایه نگرانی مقامات کره‌ای و ژاپنی شده که سیار است و چون در زیردریایی‌ها مستقر می‌شود  نمی‌توان آن را پیش از پرتاب ردیابی کرد.شلیک این موشک بالستیک همزمان با دیدار وزرای خارجه ژاپن، چین و کره‌جنوبی در توکیو انجام شده که هر 3وزیر خارجه این اقدام کره شمالی را محکوم کردند.شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز در واکنش به شلیک موشک کره شمالی، تاکید کرده این اقدام یک تهدید بزرگ برای امنیت ژاپن است و یک اقدام نابحشودنی خواهد بود که به امنیت و ثبات منطقه به شدت آسیب خواهد زد.وزارت خارجه آمریکا نیز  اعلام کرده، قویا این آزمایش موشکی را محکوم می‌کند و آن را در سازمان ملل مطرح خواهد کرد.اما پیش از آمریکا کره شمالی مسئله را به سازمان ملل کشاند! به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جان سونگ نام»، نماینده کره شمالی در سازمان ملل  در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا را به ایجاد خطر بروز جنگ به واسطه برگزاری رزمایش‌های مشترک سالانه که از روز دوشنبه آغاز شده است، متهم کرد و خواستار نشست فوری شورای امنیت شد.