kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
جلوه‌ای تازه از دموکراسی در غرب

پلیس فرانسه زن محجبه مسلمان را جلوی چشم مردم برهنه کرد!

پلیس فرانسه یک زن مسلمان را در یکی از سواحل شهر «نیس» این کشور مجبور به در آوردن لباس و کشف حجاب کرد!


 دولتمردان فرانسوی همواره مدعی‌اند این کشور بالاترین سطح دموکراسی و حقوق بشر را در بین کشورهای غربی دارا است اما عملکرد دولت این کشور به خصوص در مورد مسلمان‌ها نشان می‌دهد که هیچ کدام از این ادعاها صحت ندارد. در کدام کشور پلیس  برای مقابله با تهدیدات امنیتی زنان مسلمان را مجبور به برهنه شدن و کشف حجاب می‌کند؟ مگر انتخاب نوع پوشش از حقوق اولیه هر انسانی نیست؟
مقامات فرانسوی به بهانه مقابله با تهدیدات تروریست‌هایی که خود حامی آنها هستند پوشیدن مایوی اسلامی را در چندین شهر فرانسه ممنوع کرده اند. این مایوها، که «بورکینی» نامیده می شوند، بدن و موها را می‌پوشاند تا زنان مسلمان بتوانند به راحتی شنا کنند.
دیروز رسانه‌ها تصاویری را منتشر کردند که پلیس فرانسه یک زن مسلمان را در سواحل شهر «نیس» این کشور مجبور به کشف حجاب و درآوردن لباس‌هایش می‌کند.
در تصاویر منتشر شده 4 افسر پلیس به سراغ زنی که با پوشش اسلامی در ساحل حضور داشت، می‌روند و او را وادار می‌کنند پوشش خود را بردارد. در این حین، یکی دیگر از افسران نیز در حال نوشتن جریمه برای این زن است. این زن 34 ساله به دلیل داشتن حجاب در ساحل وادار به پرداخت جریمه شد!
 به گفته یکی از شاهدان عینی «دردناک‌تر این بود که افراد حاضر در ساحل پلیس را تشویق می‌کردند و با فریاد از این زن می‌خواستند به خانه‌اش برود». گروه‌های حامی حقوق بشر اقدام مقامات فرانسوی در ممنوع کردن پوشش و حجاب در سواحل فرانسه را «نقض حقوق بشر» می‌دانند.
مقامات محلی 15 شهر ساحلی در فرانسه  در هفته‌های گذشته پوشیدن بورکینی را ممنوع اعلام کرده‌اند و همزمان گزارش‌هایی از درگیری در برخی سواحل فرانسه در رابطه با این پوشش منتشر شده است.