kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی به غزه پس از جنگ 51 روزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در شدیدترین حملات خود به منطقه محاصره شده غزه بعد از جنگ 51 روزه، مناطق مختلفی را بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.



منابع فلسطینی اعلام کردند، رژیم صهیونیستی یکشنبه شب و بامداد روز گذشته بیش از 60 حمله هوایی و زمینی به نوار غزه انجام داده و جنگنده‌های این رژیم در شمال نوار غزه  در ارتفاعات پایین به پرواز درآمده و بالن‌های حرارتی شلیک کرده‌اند.
به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی مدعی شده که این حملات در پاسخ به شلیک یک موشک از نوار غزه به سمت شهرک صهیونیستی سدیروت انجام گرفته که منجر به خسارت‌های زیادی شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین هم اعلام کرده که در این بمباران‌ها پنج فلسطینی از جمله یک نوجوان 17 ساله بر اثر اصابت ترکش زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند.
بنابر اعلام رژیم صهیونیستی این حملات زمینی و هوایی، شدیدترین حملات پس از جنگ 51 روزه غزه در سال 2014 بوده که در نهایت یک تونل و یک پایگاه حماس را بمباران کرده است.
«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس نیز در واکنش به این حملات اعلام کرده که «رژیم صهیونیستی مسئول کامل پیامدهای این اقدام و متشنج کردن اوضاع غزه است.»
به گفته «ابوزهری»، «این حملات در راستای ادامه حملات و ظلم علیه ملت فلسطین و نیز تمایل به خلق معادلات جدید در نوار غزه است اما تل‌آویو بداند که اراده ملت ما سست نخواهد شد و این رژیم نخواهد توانست هیچ معادله جدیدی در مقابله با مقاومت تحمیل کند.»
اعلام حالت فوق‌العاده
 در سرزمین‌های اشغالی
رژیم صهیونیستی اما پس از این حملات وحشیانه در شهر «عسقلان» واقع در مرز نوار غزه حالت فوق‌العاده اعلام کرد.
منابع نظامی اسرائیلی اعلام کرده‌اند که ارتش این رژیم از ترس پاسخ موشکی مقاومت حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.
تعدادی از مردم ترکیه نیز در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه در برابر کنسولگری تل‌آویو در اسلامبول تجمع کردند و برخی نیز قصد ورود به ساختمان کنسولگری را داشتند که با حضور پلیس موفق به این کار نشدند. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده پلیس ترکیه تعدادی از معترضان را دستگیر کرده است. خبرگزاری آناتولی نیز از افزایش تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان کنسولگری اسرائیل در اسلامبول خبر داده است.
این تجاوز نظامی تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پارلمان ترکیه رای به عادی‌سازی روابط با اسرائیل داد.
شماری از فلسطینیان ساکن کرانه باختری نیز در اعتراض به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به غزه و بی‌توجهی سازمان ملل نسبت به این جنایات دفتر این سازمان در رام‌الله را به تعطیلی کشاندند.
کرانه باختری و نوار غزه نیز طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمعات و راهپیمایی‌های گسترده در اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی و اعتراض به سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی بوده است.
سفر هیئت اسرائیلی
 به مصر
خبر دیگر اینکه، منابع خبری فاش کردند یک هیئت اسرائیلی برای بررسی طرح رئیس‌جمهور مصر درباره سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به قاهره سفر کرده است.
عبدالفتاح السیسی اواسط ماه مه گذشته (اردیبهشت) طرحی را برای از سرگیری مذاکرات سازش ارائه کرده بود که به شدت از سوی صهیونیست‌ها مورد استقبال قرار گرفت.
مقامات این رژیم عنوان می‌کنند که این طرح رویای از نیل تا فرات را تحقق خواهد بخشید و به مراتب از طرح پاریس بهتر است!
پیش از این فرانسه طرحی را برای سازش فلسطینیان و رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده بود که در آن راهکار دو دولت عنوان شده بود اما با مخالفت رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد چرا که صهیونیست‌ها از تشکیل دو دولت در کنار هم راضی نیستند و همه فلسطین را می‌خواهند.