kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

بمباران اتاق فرماندهی تکفیری‌ها در مرز عراق و سوریه 80 تن از سرکردگان داعش به هلاکت رسیدند

جنگنده‌های ارتش عراق مخفیگاه فرماندهی «داعش» در شهر مرزی «القائم» استان «الانبار» را بمباران کردند و 80 سرکرده این گروه تروریستی را به هلاکت رساندند.




به گزارش تسنیم، دیروز جنگنده‌های ارتش عراق، طی عملیاتی دقیق و حساب شده، مرکز فرماندهی تروریست‌های داعش را در شهر مرزی القائم بمباران کردند.
در این بمباران، 80 سرکرده داعش کشته شده است.
بسیاری از سران داعش پس از آنکه «فلوجه» در اختیار نیروهای دولتی قرار گرفت، به شهر القائم در نزدیک مرز سوریه فرار کرده‌اند.
القائم در حد فاصل دو شهر مهم «موصل» عراق و «رقه» سوریه قرار گفته است و سران تروریست‌ها با استقرار در شهر القائم، حملات تروریستی در خاک عراق و سوریه را از آنجا مدیریت می‌کنند.
از استان الانبار همچنین خبر رسیده، جزیره «خالدیه» به طور کامل پاکسازی شده و عملیات نیروهای دولتی در این جزیره پایان یافته است.
موصل
نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود در منطقه «القیاره» واقع در جنوب «موصل»، پل اصلی «القیاره» را هم به کنترل خود درآوردند.نیروهای پیشمرگ کردستان عراق نیز 10 روستا را در حد فاصل بین «اربیل» و «موصل» آزاد کردند. این روستاها در 45 کیلومتری جنوب شرق موصل واقع هستند.
موصل مرکز استان «نینوا» است و این استان 19 خرداد سال 1393 به اشغال تروریست‌های داعش درآمده است.
صلاح‌الدین
تروریست‌های داعش اما در استان صلاح‌الدین با حمله به یک اردوگاه آوارگان، 12غیرنظامی را شهید و 26 تن دیگر را زخمی کردند. این آوارگان از بیم حملات داعش، از منطقه «الشرقا» و روستاهای اطراف آن، به شمال صلاح‌الدین فرار کرده بودند.
در استان صلاح‌الدین همچنین، نیروهای امنیتی عراق دیروز ده‌ها تروریست‌ را طی عملیاتی در منطقه «العلم» دستگیر کردند.
دیروز از حلب سوریه نیز خبر رسید، درگیری ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در جنوب شهر «حلب» با تروریست‌ها ادامه دارد. هدف ارتش سوریه در حال حاضر، تحت کنترل درآوردن دانشکده‌های نظامی در جنوب حلب است که بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، از مجموع سه دانشکده، دو دانشکده هم‌اکنون تحت کنترل نیروهای دولتی است.
همزمان خبر رسیده که مسکو با برگزاری آتش‌بس 48 ساعته در شهر حلب موافقت کرده است. پیش از این «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، از روسیه خواسته بود، به منظور ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه با آتش‌بس 48 ساعته موافقت کند.
انتشار ابعاد تازه
 حمایت‌های اسرائیل
 از داعش
«اوهاد حمو» کارشناس مسائل عربی شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، ابعاد جدیدی از حمایت این رژیم از تروریست‌های فعال در سوریه را فاش کرده است. این کارشناس صهیونیست گفته ایجاد یگان‌های ارتباطی با هدف کمک به گروه‌های سوری (تروریست‌ها) وارد ابعاد جدیدی شده است... و سرویس‌ اطلاعاتی محرمانه‌ای با هدف برقراری ارتباط با گروه‌های مسلح در سوریه، در حال شکل‌گیری است.به گفته این کارشناس صهیونیست، نهادی در این رابطه ایجاد شده و شماری کارمند هم در آن مشغول فعالیت هستند.
سایر رویدادها
* «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه، گفت، سوریه بیش از هر زمان دیگری به پیروزی نزدیک شده است.
* خبرگزاری فارس به نقل از منابع کرد، از تصمیم آمریکا برای ایجاد یک پایگاه جدید در استان «حسکه» سوریه خبر داد. هم‌اکنون آمریکا دو پایگاه در این استان در اختیار دارد.
* «علی حیدر» وزیر آشتی سوریه گفت، هر کس از فدرالیسم در سوریه سخن بگوید، در اشتباه است.