kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
خطیب جمعه تهران:

برخورد امام(ره) با منافقین در سال 67 الهی و نجات بخش بود


خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آنچه امام راحل عظیم‌الشان در سال 67 صورت دادند کاری قرآنی، فقهی، انقلابی و خدمتی بزرگ به ملت مسلمان ایران بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات امام علی(ع)، افزود: ایشان به مردم فرمودند که من شما را به هیچ طاعتی دعوت نمی‌کنم مگر اینکه خودم آن را انجام دهم و این یک نکته بسیار مهم است.
وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، تصریح کرد: ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و معتقدیم همه دولت‌های بعد از انقلاب مشروع بوده‌اند و تنفیذ ولایت را داشته‌اند بنابراین اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به سال پایانی دولت یازدهم، ادامه داد: سال چهارم دولت‌ها سال پایانی دوره آنهاست که انتخابات را در پیش داریم اما آسیبی که ممکن است به وجود بیاید و در برخی ادوار نیز بوده، این است که در سال چهارم همه چیز تحت شعاع انتخابات قرار بگیرد و خروجی آن بها ندادن به کار مردم باشد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به دولت تصریح کرد: بنده به عنوان خطیب جمعه دوستانه به شما می‌گویم که با قوت و قدرت تا روزهای پایانی که در خدمت مردم هستید، عاشقانه، کار کنید و عشق به خدمت در دلتان باشد و آن را در  عرصه عمل به نمایش درآورید و مبادا انتخابات آینده سبب شود همه چیز را سیاسی کرده و مسئله معیشت مردم را تحت شعاع قرار دهیم چرا که رهبری فرمودند دغدغه من معیشت مردم است.
وی در ادامه به برنامه‌ریزی استکبار برای زنده کردن منافقین اشاره کرد و گفت: احساس می‌شود این روزها دنیای استکبار برنامه جدیدی علیه ملت بزرگ ما دارد و آن هم این است که می‌خواهد جنازه در حال احتضار منافقین آمریکایی استکباری را دوباره زنده کند در حالی که باید بداند این جنازه در حال احتضار کامل است و هرگز زنده شدنی نیست.
آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: منافقین سیاه‌ترین پرونده را در پیش ملت ایران دارند و آنها 17 هزار ترور بی‌گناهان را در پرونده خود دارند. آنها نه فقط نظامی‌ها بلکه کارگران، کشاورزان، معلمان، عالمان وارسته اخلاق را نیز به شهادت رساندند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ترفندهای ضدانسانی منافقین در کشتار مردم بی‌گناه، گفت: آنچه این روزها در رابطه با داعش می‌شنویم، نسل دوم و نسل سوم هستند چرا که این اقدامات آنها در سال‌های 59 و 60 توسط منافقین در ایران پیاده شد، آنها کشتند، پوست کندند و زنده زنده سوزاندند و مثله کردند، این اقدامات پرونده این جنایتکاران وحشی و نوکران استکبار است.
وی ادامه داد: در رابطه با پرونده خارجی منافقین باید گفت آنها وقتی عمله صدام شدند، به دستور صدام شیعیان و کردهای عراق را کشتند و الان هم در کنار داعش در عراق و سوریه مسلمان کشی می‌کنند. قراردادی بین آنها و دولت جلاد عربستان برای همکاری میلیاردی منعقد شده است که حاصلش نیز این است که باید جاسوسی کنند تا پول بگیرند.
آیت‌الله خاتمی پرونده منافقین را بسیار سیاه توصیف کرد و افزود: آنچه واقعا مایه تاسف است اینکه کشورهایی که پرچم مبارزه با تروریست را بلند کرده‌اند، ملجاء و مأوای تروریست‌های آدمکش شده‌اند که این نیز نشانه‌ای است همگان بدانند قصه حقوق بشر و تروریسم نیست.
خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: منافقین در ماه‌های پایانی جنگ پیاده نظام صدام شدند و به جنگ فرزندان ملت ایران آمدند، آنها خودشان گفتند که می‌خواهند به کرمانشاه و سپس به همدان و تهران بیایند. در حالی که این یک توهمی بیش نبود، یک هفته مانده به عملیات مرصاد رفتار زندانیان منافق عوض شده بود و به زندانبان‌ها می‌گفتند هفته بعد ما زندانبان شما هستیم. اسم این کار تبانی نیست، این محاربه است.
وی با اشاره به رویکردهای قرآنی که شدیدترین مجازات‌ها را نسبت به محاربین دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین هم کسانی که به جنگ فرزندان ملت ایران آمده بودند، محارب بودند و هم کسانی که در زندان همراهی داشتند محارب بودند چرا که گفتند ما بر سر موضع خود هستیم و این یعنی چون زندانی هستیم، به جنگ ملت ایران نیامده‌ایم.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه منافقین عنوان محارب و باغی دارند، بیان داشت: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه به رفتار ناکثین و کشتن فرماندار و مسئول مالیات و کشتن مردم بیگناه در حکومت خود اشاره می‌کنند و بعد می‌فرمایند اگر حتی یک نفر از اصحاب مرا کشته بودند، من باز می‌توانستم شرعاً همه آنها را مجازات و اعدام کنم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران بر همین مبنا تاکید کرد: آنچه امام راحل عظیم‌الشان در سال 67 صورت دادند کاری قرآنی، فقهی، انقلابی و خدمتی بزرگ به ملت مسلمان ایران بود. در اروپا همایشی برای منافقین می‌گذارند و در داخل هم افرادی همراه با منافقین و داعش می‌شوند در حالی که منافقین داعشی‌های ایرانی هستند.
وی ادامه داد: کسانی در کشور با آمریکا و اتحادیه اروپا و بی‌بی‌سی آلوده همکاری می‌کنند لذا مسئولان باید به هوش باشند، من برای آگاهی نسل جوان می‌گویم اگر آن روز امام آن خدمت جانانه را نکرده بود امروز ما گرفتاری‌های فراوانی داشتیم و امنیت هم نداشتیم لذا امنیت امروز ما مدیون آن اقدام انقلابی امام است.
آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: از کسانی که در مکتب امام تربیت شده و دم از امام می‌زنند باید پرسید چرا اجازه می‌دهند امام مظلوم و غریب شود، بنده به عنوان تکلیفم دفاع کردم و باکی هم ندارم چرا که رسانه‌های آلوده غربی تا جایی که می‌توانستند این طلبه ناچیز را تخریب کردند و من را خشن معرفی کرده و عکس‌های فتوشاپ آنچنانی از من درست کردند که اگر من خودم هم در خواب ببینم وحشت می‌کنم. بنابراین بنده هیچ بیمی از این حرف‌ها ندارم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران به راه‌های مقابله با تهمت و افترا در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: باید اصل را بر خوشبینی گذاشت مگر آنکه خلاف این مسئله ثابت شود البته ما خودمان هم نباید زمینه تهمت و غیبت را فراهم کنیم. چرا که زمینه گناه را فراهم کردن حرام است.
وی یکی از راه‌های جلوگیری از رواج تهمت و افترا در جامعه را منزوی کردن رسانه‌های دروغ‌محور دانست و گفت: کار رسانه‌های شارلاتان و غوغاسالار که عمدتا  نیز شبکه‌های بیگانه هستند رواج دروغ و تهمت است لذا ما نباید مواردی را که از شبکه‌های ماهواره‌ای که با پول دشمن تغذیه می‌شود باور کنیم.
سردار دهقان در سخنرانی پیش از خطبه‌ها:
هیچ محدودیتی در بُرد، دقت
و تخریب موشک‌ها نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت روز صنعت دفاعی با اشاره به ماجرای 11 سپتامبر، آن را آغاز یک فصل جدید در تاریخ حیات جوامع و ملل مختلف در دوران اخیر دانست و گفت: آن انفجارهایی که در برج‌های دوقلو در آمریکا صورت گرفت که به دنبال آن حمله آمریکا به منطقه و اشغال دو کشور اسلامی عراق و افغانستان بود، پیامدهای تاثیرگذار و گسترده‌ای با خودش به همراه داشت و امروز هم منطقه ما به اعتقاد همه دنیا گرفتار پیامدهای این مداخله و اشغالگری است.
وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها در این زمان یک ایده‌ای را مطرح کردند تحت عنوان «خاورمیانه بزرگ یا جدید» و به دنبال این بودند که دولت‌های مستبد وابسته بدون پشتوانه مردمی را با دولت‌های به اصطلاح برآمده از مسیر دموکراسی یا انتخاب مردم سرکار بیاورند و تصورشان بر این بود با طرح شعار «ثبات، صلح‌، امنیت، دموکراسی و رفاه» می‌توانند زمینه‌های حضور پیوسته و دائمی خود را در منطقه برای دستیابی اهداف خودشان به وجود بیاورند.
سردار دهقان خاطرنشان کرد: اولین کاری که کردند این بود که نیازی به پرداخت هزینه توسط آنها برای تامین امنیت در منطقه نباشد. دومین این بود که جریان‌هایی را ایجاد کنند که این جریان‌ها قادر باشند یک فضای ناامن و بی‌ثباتی را در منطقه دامن بزنند ضمن اینکه منطقه امنیت و ثبات و آرامش بهره‌مند نیست دائما در مسیر فرسایش توان‌های ملی و ظرفیت‌های داخلی کشورهایی باشد که از نگاه آنها در نقطه مقابل سیاست‌ها و اهداف آنها در منطقه عمل می‌کنند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: همچنین آنها بحث از بین بردن ظرفیت‌های انقلابی موجود در کشورهای منطقه را کلید زدند و با آن حملاتی که به حزب‌الله و بعد هم حماس در نوار غزه کردند تصورشان بر این بود که می‌توانند ظرفیت‌های انقلابی ایجاد شده را به نوعی مهار یا بنیان‌های آن را آنچنان مورد هجمه قرار دهند که امکان اقدام عملی و تعیین‌کننده از سوی آنها وجود نداشته باشد.
وی گفت: از طرف دیگر اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را در راس برنامه‌های خودشان قرار دادند تا قادر باشند کشورهای مختلف را به خصوص کشورهای اسلامی را در یک موضع تقابلی با اسلام انقلابی و نظام جمهوری اسلامی ایران هم قرار دهند و سرمایه‌های عظیم ملت‌های منطقه به خصوص عربستان را در جهت خرید سلاح و مهمات و پرداخت هزینه‌های استقرار آنها در منطقه را تامین کنند.
سردار دهقان تصریح کرد: با به صحنه آوردن جریان‌های تروریستی، اسلام و چهره اسلام را مخدوش کردند و از طرفی دیگر ظرفیت انقلابی کشورهای مسلمان را تخلیه کردند و  از یک طرف تمامی منابع مادی و معنوی آنان را مورد هجمه و نابودی قرار دادند و یک وضعیت کاملا بی‌ثبات و ناامن را در منطقه شکل دادند که درست نقطه مقابل آن هدف اعلامی آنها برای ورود به منطقه بود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروز کشور و ملت ما از چنان عناصر قدرتی بهره‌مندند که قدرت ملی ما را در حدی ارتقا بخشیده که این ملت را در مقابل هر تهدیدی بیمه کرده است و در این میان نیروهای مسلح ما با اشراف کامل اطلاعاتی بر تمامی حرکت‌های ضد انقلابی و ضد نظام در موقع مقتضی و به هنگام قادرند با هر آنچه که می‌توانند ایجاد اغتشاش، آشوب، اخلال در نظم و امنیت عمومی کنند، مقابله داشته باشند.
وی گفت: امروز صنایع دفاعی کشور ما ضمن اینکه تامین‌کننده تمامی اقلام نظامی مورد نیاز این کشور است، بر مبنای دکترین و راهبردهای دفاعی کشور تعیین شده از طرف نظام و توسط مقام معظم رهبری، به گونه‌ای سامان پیدا کرده که قادر است تمام نیازهای نیروهای مسلح ما را تامین کند به خصوص آنچه که ما را در موضع بازدارندگی موثر قرار می‌دهد، امروز توان موشکی ما در حدی است که ما قادریم در هر برد عملیاتی مورد نیاز متناسب با تهدیدات محتمل و با میزان تخریب و کشندگی بالا، متناسب با هدف مورد اصابت، با دقت بالای مورد هدف قرار دادن اهداف و با ماندگاری حالت تاکتیکی قابل اعتماد برای حضور به موقع در هر نقطه‌ای برای انجام عملیات و خروج از منطقه برای پیشگیری از اقدام متقابل دشمن انجام دهیم.
سردار دهقان ابراز داشت: ما هیچ محدودیتی در برد، قدرت تخریب، دقت اصابت و در دوره زمان‌بندی حفظ کیفیت محصول نداریم. در عین حال که از این منظر ما امروز قادر به حضور در فضا هستیم و قادریم ماهواره‌‌هایی در مدار 500 کیلومتری قرار دهیم که ماندگاری آن را بیش از چند سال خواهد کرد که می‌تواند تمامی نیازهای مربوط به داده‌های مکانی و یا بحث های مخابراتی و  ارتباطی را برای ما تامین کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: این ظرفیت‌ها نه تنها در خدمت نیروهای مسلح ما است بلکه در خدمت جریان مقاومت هم هست، امروز جریان مقاومت عمده نیازهای خودش را از صنایع دفاعی ما تامین می‌کند و جالب است این را شما بدانید که قدرت مجموعه سلاح‌ها، تجهیزات و امکاناتی که ما در اختیار مقاومت قرار می‌دهیم در مقایسه با آنچه که صاحبان قدرت و صنایع دفاعی و نظامی در دنیا در اختیار مقابل ما یعنی معارضین قرار می‌دهند، واقعا از کاربری و اثربخشی بالاتر برخوردارند و در بسیاری از جاها برابری می‌کند که این مسئله به معنای وجود یک قدرت، قابلیت، توان و یک عزم و اراده ای است که ملت ما را مطمئن می‌سازد از اینکه صنایع دفاعی در خدمت نیروهای مسلح و در خدمت جریان مقاومت قادر خواهد بود در همه صحنه‌ها پیروزی را برای ملت ما رقم بزند.
دبیر دفتر تحکیم وحدت در اولین سخنرانی دانشجویی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه هشدار داد
ایجاد یک طبقه اشرافی در جامعه برای لکه‌دار کردن عزت اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس‌، محمدحسین قائد شرف، دبیر تشکیلات اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در اولین سخنرانی دانشجویی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که به عنوان نماینده برخی دانشجویان در مقام سخنرانی در محضر افراد حاضر در نماز جمعه قرار گرفته‌ام و از این بابت از التفات خاص مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم، زیرا این سخنرانی نتیجه اعتماد ایشان است، باید از مسئولان ستاد نماز جمعه نیز تشکر کنم که قرار است هر سه ماه یکبار تریبون نماز جمعه را در اختیار نمایندگان دانشجویان قرار دهد.
وی بحث اقتصاد را محور اصلی سخنرانی خود عنوان کرد و بیان داشت: اگر زمانی فتنه 88 تهدید اصلی برای کشور و نظام بود، امروز باید منتظر یک فتنه اقتصادی باشیم، آنچه از وضعیت جامعه تحلیل می‌کنم یک مسئله چند‌وجهی است، به‌طوری که در یک طرف برخی مسئولان بازارهای داخلی را به شرکت‌های خارجی تقدیم می‌کنند، به این دلیل که این شرکت‌ها برای به ثمر رسیدن برجام هزینه کرده‌اند و این مسئله را می‌توان باج برجام برشمرد. یعنی قراردادهای غیرشفاف و مسئولانی که به سمت شرکت‌هایی مانند توتال در حرکت هستند و بازار داخلی را به آنها تقدیم می‌کنند.
قائدشرف با بیان اینکه امروز صنایع ما نیازمند بازار داخلی است، گفت: صنایع سوبسید نیاز ندارند، بلکه باید بازار داخلی را در اختیار آنها قرار داد تا توسعه یابند.
دبیر تشکیلات اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت:‌ در سوی دیگر نیز پدیده حقوق‌های نجومی را داریم که غارت بیت‌المال با روکش قانونی است،‌ دست‌هایی برنامه‌ریزی می‌کنند تا این مسئله را از افکار عمومی پاک کنند و حتی می‌گویند اگر فیش رو کنید، فیش رو می‌کنیم،‌ مگر بحث اصلاح‌طلب و اصولگراست؟ هرکس در هر گروه فکری که دست به بیت‌المال زده است، باید مورد عتاب قرار بگیرد، در حالی که کسانی می‌گویند اگر آنها هم می‌توانستند این کار را می‌کردند و دختر مسئولی که نماینده مجلس هم هست، در تریبون علنی مجلس از این پدیده دفاع می‌کند.
وی اظهار داشت: قشر نخبه و فارغ‌التحصیل با مدارج بالا برای حداقل دستمزد تلاش می‌کنند، در حالی که عده‌ای مدیر که در اثبات توانمندی خود نیز عاجزند، حقوق نجومی دریافت می‌کنند، ما از قوه قضائیه و از آقای اژه‌ای توقع داریم، آیا شما در چنین مسئله‌ای که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت، 10 مجرم نیافتید که بازداشت کنید؟
قائدشرف ادامه داد: عده‌ای کفتار به جان مردم افتاده‌اند و کمیته‌هایی شکل گرفت که بازپس‌گیری شود، چرا در این زمینه برخوردی نمی‌شود؟ آیا می‌دانید نقدینگی کشور 600 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که 90 درصد این میزان تنها در اختیار یک درصد جامعه قرار گرفت؟ خواست کشورهای استعمارگر نیز همین بود که یک طبقه در جامعه ایجاد شود تا منافع آنها را تأمین کند تا نیازی به برنامه‌های نظامی نباشد.
دبیر تشکیلات اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: امروز طبقه‌ای با اموال نامشروع درحال شکل‌گیری است که بدون کودتای نظامی می‌تواند عزت اسلامی نظام را به زانو درآورد، آیا برای حفظ کشور و اسلام حرکتی انجام داده‌ایم؟ چرا فروشگاه‌های بزرگ ما از کالاهای داخلی حمایت نمی‌کنند؟ چه شده که کشورهایی که با نسخه حمایت هوشمند داخلی اقتصاد خود را توسعه دادند، برای ما نسخه اقتصاد خارجی می‌پیچند؟ ما در برابر کشور و اسلام مسئولیم.