kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
شاهزاده سعودی:

آل سعود در هر 3 زمینه نظامی،اطلاعاتی و سیاسی از انصارالله شکست خورد است

افشاگر معروف سعودی می‌گوید عربستان در جنگ با یمن در هر سه زمینه نظامی، سیاسی و اطلاعاتی از انصارالله شکست خورده است.

 سرویس خارجی -

حملات بسیار موفق و موثر انصارالله یمن به مواضع سعودی‌ها در استان‌های جنوبی این کشور در کنار تشکیل شورای سیاسی در یمن باعث شده آل سعود بیش از هر زمان دیگری شکست را احساس کند، چرا که از فروردین سال گذشته این کشور با تجاوز به یمن به دنبال حذف انصارالله از قدرت بود اما اکنون این گروه به «محور اصلی تصمیم‌گیری‌ها» در یمن تبدیل شده است. در یک کلام  می‌توان گفت که سعودی‌ها در برابر یمن شکست سختی متحمل شده‌اند. این مهم را شاهزاده  افشاگر سعودی نیز معترف است. به گزارش العالم، «مجتهد» اعلام کرده  «متاسفانه حوثی‌ها و علی عبدالله صالح در جنگ از نظر نظامی، سیاسی و اطلاعاتی پیروز شده‌اند و ما به فرماندهی محمد بن سلمان از نظر نظامی، سیاسی و اطلاعاتی شکست خوردیم.»
ادامه واکنش‌ها به جنایت تازه سعودی‌ها
از سوی دیگر، پس از جنایت سعودی‌ها در استان صعده و به خاک و خون کشیده شدن ده‌ها دانش‌آموز یمنی، جنگنده‌های سعودی روز دوشنبه 25 تن دیگر را در جریان هدف قرار دادن یک بیمارستان در استان حجه به شهادت رساندند. این جنایت واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است. سازمان عفو بین الملل آن را در حد یک «جنایت جنگی» دانسته و سازمان پزشکان بدون مرز نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده  «متجاوزان عربستانی با بمباران مناطق شهری، ده‌ها تن را در بمباران‌های دو هفته گذشته کشته و به مدارس و بیمارستان پزشکان بدون مرز هم رحم نکردند.» در این بیانیه آمده: «شکی نیست که عربستان مناطق مسکونی را هدف قرار داده و عمداً بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان‌های سازمان ملل را که نقشه آنها را در دست دارد، دقیقا بدون هیچ اشتباهی هدف حملات خود قرار می‌دهد.» بر اساس این بیانیه، «توجیه‌های عربستان، زشت‌تر و بدتر از خود جنایت است،  آنها با نفی ارتکاب این جنایت‌ها، دست به جنایت‌های جدیدتری می‌زنند و آنچه رخ می‌دهد عمدی بوده و کوچکترین اشتباهی در آن وجود ندارد.» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز این جنایت را «غیرقابل قبول» خوانده است. سخنگوی انصارالله یمن اما جنایات وحشیانه سعودی‌ها در حمله به بیمارستان‌ها و منازل مسکونی یمن را به شدت محکوم کرده و آن را «نشانه شکست دشمن سعودی» خوانده است.
با همه این تفاسیر روز سه‌شنبه نیز حملات هوایی سعودی‌ها به استان صنعا ادامه داشت طوری که خبر رسیده بر اثر این حملات  16 نفر  شهید و 9 نفر  زخمی شده‌اند. در همین حال وزارت بهداشت یمن در نشستی خبری در صنعا اعلام کرد که از ابتدای حملات  آل سعود به یمن تاکنون 7 هزار و 827 یمنی به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد یک‌ هزار و 620 نفر کودک و یک ‌هزار و 199 نفر زن هستند. برخی رسانه‌ها آمار قربانیان این حملات را «بسیار بیشتر» از این می‌دانند. خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرده «با توجه به گزارش محرمانه‌ای که این خبرگزاری غربی آن را دیده، جنگ در یمن 14 میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کرده است.»