kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
سازمان ملل با تأکید بر شکست تکفیری‌ها هشدار داد

تروریست‌ها در حال بازگشت از عراق و سوریه به اروپا و آمریکا هستند

سازمان ملل متحد با اعلام اینکه 30 درصد تروریست‌های خارجی از عراق و سوریه به کشورهایشان بازگشته‌اند به غرب در خصوص سیل تروریست‌های تکفیری به کشورهایشان در سایه شکست‌های اخیر هشدار داد.

سرویس خارجی-

طی 5 سال گذشته هزاران تروریست از کشورهای غربی به راحتی منطقه غرب آسیا سرازیر شده و سرگرم جنگ با دولت‌های سوریه و عراق تحت عنوان گروه‌های تروریستی سلفی تکفیری هستند. اما با قدرت گرفتن مقاومت و شکست تکفیری‌ها شماری از این افراد طی ماه‌های گذشته به کشورهای خود در اروپا و آمریکا بازگشته‌اند و موج حملات تروریستی در شهرهای بزرگ اروپایی ناشی از همین بازگشت تروریست‌های چشم آبی به موطن اصلی خود است.
در همین رابطه سازمان ملل نیز هشدار داده شمار عناصر مسلح تروریستی که مناطق درگیری در سوریه و عراق را به قصد بازگشت به کشورشان ترک می‌کنند، افزایش یافته است.
این سازمان با صدور بیانیه‌ای هشدار داده «داعش در سوریه و عراق زیر فشار نظامی روزافزون قرار دارد و اراضی تحت کنترل خود را ترک می‌کند؛ به همین دلیل شمار عناصر مسلح خارجی که از مناطق درگیری خارج می‌شوند افزایش یافته است.»
بر اساس این گزارش، حدود 30 درصد عناصر مسلح خارجی به کشورهایشان بازگشته‌اند و تهدیدی برای امنیت ملی آنها شده‌اند.به‌گفته سازمان ملل، «برخی از تروریست‌ها آماده اجرای عملیات تروریستی هستند و حملات پاریس و بروکسل گواه این مدعا است.»
کمیته مبارزه با تروریسم وابسته به سازمان ملل نیز چندی پیش اعلام کرد نزدیک به ۳۰ هزار عنصر تروریستی خارجی در سوریه و عراق حضور دارند و بازگشتشان به کشورهای اصلی خودشان بسیار خطرناک است.
گفتنی است بازگشت تروریست‌های تکفیری که حالا در آدم‌کشی و جنایت تبحر هم یافته‌اند، امروز به یک چالش مهم امنیتی برای غرب تبدیل شده است. غربی که 5 سال پیش گوشش به هشدارها راجع به عواقب کمک به تروریست‌ها بدهکار نبود.