kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

انهدام 2 تیم تروریستی داعش در کرمانشاه با دستگیری 6 و هلاکت 3 تروریست


روز گذشته‌ در 2 درگیری مسلحانه با تروریست‌های تکفیری در شمال‌غرب استان کرمانشاه و شهر کرمانشاه ۲ تیم تروریستی منهدم و 6 تروریست دستگیر شدند.
در پی کسب خبر ورود 3 عنصر تکفیری به شهر کرمانشاه از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)، موضوع با جدیت در دستور کار نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی این استان قرار گرفت.
سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در اعلام جزئیات این خبر، اظهار داشت: صبح  سه شنبه تیم ویژه عملیات انتظامی استان و نیروی ویژه نوپوی یگان ویژه با همکاری و هماهنگی سربازان گمنام امام زمان(عج) وارد عمل شدند و در یکی از محلات شهر با این تیم تکفیری درگیر شدند و همه آنها را به هلاکت رساندند.
 به گزارش تسنیم، سردار منوچهر امان‌اللهی با اشاره به اینکه این عوامل با هدف عملیات خرابکارانه وارد کشور شده بودند، تصریح کرد: از عناصر تکفیری یک قبضه سلاح کلاشینکف، دو تیغه خشاب و یک جلیقه انفجاری کشف شده است.
همچنین در درگیری دیگری در شمال‌غرب استان کرمانشاه یک تیم تروریستی تکفیری منهدم شد.
اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح جزئیات درگیری نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با عناصر تکفیری اظهار داشت: در این درگیری‌ها که در شمال‌غرب استان کرمانشاه روی داد، آن عناصری که پیش از این در کشور حضور داشتند و عناصری که به آنها ملحق شدند، کشته و یا دستگیر شدند.
در همین ارتباط حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی و کنترل‌های چند لایه اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی در کشور موجب شد تا تلاش‌های گروه‌های تکفیری برای ایجاد ناامنی ناکام بماندگفت : برای نمونه می‌توان به خنثی‌سازی عملیات تیم خرابکاری که اخیراً تصمیم داشتند در یکی از استان‌های غربی و مناطق مرکزی اقدامات ضد امنیتی داشته باشند اشاره کرد.
وی افزود : نیروی اطلاعاتی، انتظامی و نظامی از غروب روز گذشته تا صبح امروز در 2 نقطه از استان کرمانشاه با این گروه تروریستی و تکفیری درگیر شدند و 4 نفر از آنها را به هلاکت رساندند و 6 نفر دیگر نیز دستگیر شدند.
 معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از عناصر به هلاکت رسیده در درگیری صبح  دیروز از قبل شناسایی شده بود که از عناصر رده بالای جریان تکفیری در کشور عراق بود.
گفتنی است در ماه های اخیر گروهای تروریستی - تکفیری  قصد داشتند که در تهران و چند استان دیگر کشور،  قصد عملیات انتحاری و تروریستی  داشتندکه با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و متلاشی شدند.
جزئیات جدید از انهدام هسته وارداتی داعش
همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات دیروز اعلام کرد: با الطاف الهی و عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) و به ‌میمنت دهه مبارک کرامت و به‌برکت میلاد امام علی‌بن موسی الرضا(ع)، طی یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، یکی از هسته‌های وارداتی گروهک تروریستی داعش به‌سرکردگی یکی از امرای منطقه‌ای این گروه در غرب کشور شناسایی و قبل از هرگونه اقدامی با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و هماهنگی نیروهای انتظامی و امنیتی متلاشی گردید.
وی در جمع خبرنگاران افزود: انجام عملیات‌های تروریستی در مراکز جمعیتی و مذهبی شهرهای عمقی کشور از اهداف تروریستی این گروه بوده است. این تیم مسلح تروریستی در یک برنامه‌ریزی گسترده درصدد انجام چندین عملیات در نقاط حساس کشور به‌صورت همزمان و ترکیبی بوده است. حجت‌الاسلام علوی گفت: هوشمندی و همراهی مردم شهیدپرور منطقه غرب کشور در ضربه به تیم مذکور نقش مؤثری داشت و همدلی و هماهنگی بین دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی بار دیگر موجب خنثی‌سازی اهداف شوم دشمنان قسم خورده نظام اسلامی گردید.
در این عملیات چهار تن از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند و تعدادی از آنها نیز دستگیر شدند و مقادیر قابل توجهی مواد انفجاری، تجهیزات و کمربند انتحاری برای عملیات و نیز تعدادی سلاح و نارنجک به‌همراه امکانات ارتباطی کشف و ضبط گردید.