kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
3 روز پس از بمباران مدرسه صعده

جنگنده‌های سعودی بیماران یک بیمارستان را در یمن به خاک و خون کشیدند

پس از جنایت سعودی‌ها در استان صعده و به خاک و خون کشیدن ده‌ها دانش‌آموز یمنی خبر رسیده جنگنده‌های سعودی این بار 25 نفر را در جریان هدف قرار دادن یک بیمارستان در استان حجه به شهادت رسانده‌اند.



تنها سه روز پس از حمله جنگنده‌های سعودی به مدرسه‌ای در شمال یمن در استان صعده و شهادت بیش از 20 دانش آموز، جنایت دیگری توسط عربستان در این کشور رقم خورد. به گزارش فارس، جنگنده‌های سعودی روز دوشنبه بیمارستان «عبس» در استان مرزی «حجه» را که توسط سازمان پزشکان بدون مرز مدیریت می‌شود، بمباران کردند. در جریان این جنایت نیز 25 تن از بیماران و کارکنان این بیمارستان شهید و 40 تن دیگر زخمی شدند که با توجه به وخامت اوضاع مجروحین، احتمال افزایش شهدا وجود دارد.
عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بیمارستان «عبس» در شمال یمن را که به ساکنان شمالی این کشور خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌کرد و تاکنون بیش از 4000 تن را مداوا کرده بود، به شدت محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «حمله عامدانه به مراکز پزشکی و درمانی نقض آشکار قوانین جهانی و حقوق بشر است و می‌تواند جنایت جنگی خوانده شود.» سازمان ملل متحد نیز حمله جنگنده‌های سعودی به بیمارستان شهر عبس در یمن را محکوم کرد.