kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
در یک تحقیق میدانی مشخص شد

دیلی میل: 70 درصد داعشی‌ها از اسلام هیچ چیز نمی‌دانند

یک روزنامه انگلیسی اعلام کرده، اکثر عناصر تروریستی عضو «داعش» از دین اسلام هیچ چیز نمی‌دانند و حتی نمی‌توانند از روی قرآن بخوانند.


روزنامه «دیلی میل» نوشته، بر اساس اسنادی که موسسه معارضان سوری موسوم به «زمان الوصل» به آنها دست یافته، 70 درصد از عناصر وابسته به داعش تقریبا هیچ اطلاعاتی از اسلام ندارند. طبق این گزارش، تروریست‌های عضو داعش حتی بلد نیستند قرآن بخوانند و از احادیث نیز اطلاعی ندارند.
علی‌رغم اینکه عناصر داعش چه در مسائل اعتقادی و مذهبی و چه در رفتار و عمل  هیچ سنخیتی با اسلام ندارند، محافل سیاسی و خبری غربی اصرار دارند از داعش تحت عنوان «دولت اسلامی» نام ببرند، تا از این طریق، وجهه اسلام را نزد افکار عمومی و ملت‌های جهان خدشه‌دار کنند.
طبق اظهارات مقامات غربی و خصوصا افرادی مثل «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق این کشور، داعش توسط سرویس جاسوسی «سیا» و با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و اسلام ایجاد شده است.
این گروه تروریستی طی سال‌های گذشته دست به جنایات ضدبشری زیادی زده‌اند. بر اساس تصاویری که اخیرا منتشر شده، سرکرده‌های داعش از میان کودکان 10 تا 14 ساله عضوگیری می‌‌کنند و به آنها عملیات انتحاری، بریدن سر زندانیان و حملات چریکی آموزش می‌دهند.
به هر حال، افشاگری در مورد هویت فکری و سبک تفکر و زندگی عناصر و سرکرده‌های داعش، و رو شدن اسناد بیشتر طی سال‌های آتی، به خوبی مشخص خواهد کرد هیچ پیوندی میان این افراد و اسلام وجود ندارد. هیچ بعید نیست که آمریکا و انگلیس و عربستان هسته‌های اولیه داعش را از جانیان و زندانیان و افراد محکوم شده به اعدام شکل داده باشند.