kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

کوتاه از سراسر جهان


آمریکا
گلوبال ریسرچ: «جولیان آسانژ» موسس سایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرده که پایگاه اینترنتی متبوعش 1700 ایمیل در اختیار دارد که ثابت می‌کند هیلاری کلینتون در زمان تصدی مسئولیت وزارت خارجه از انتقال سلاح‌های نظامی آمریکا به تروریست‌های القاعده و داعش آگاه بوده و درباره بی‌اطلاعی از آن قسم دروغ خورده است.
عراق
السومریه نیوز: گروه تروریستی داعش در یک اقدام جنایتکارانه دیگر 25 نفر از اهالی شهر «حویجه» در 25 کیلومتری جنوب غربی استان کرکوک را به اتهام جاسوسی و همکاری با نیروهای امنیتی در یک اتاق قرار داده و اتاق را منفجر کرد!
روسیه
پرس‌تی‌وی: روسیه قصد دارد برای نوسازی و تقویت ارتش تا سال 2020 مبلغی معادل 300 میلیارد دلار هزینه کند. وزیر دفاع روسیه اعلام کرده برای افزایش توان تسلیحاتی و توسعه ارتش روسیه به شدت به اجرای این طرح پایبند است.
کره شمالی
تسنیم: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ابراز اطمینان کرد روابط دوجانبه مسکو و پیونگ‌یانگ به طور پایدار توسعه خواهد یافت. این نامه به مناسبت هفتادویکمین سالگرد آزادی کره شمالی به رئیس‌جمهور روسیه نوشته شده است.
عربستان
رای الیوم: مرکز مطالعات رسانه‌های غرب آسیا مستقر در فلسطین اشغالی با تهیه گزارشی از تغییر «قابل ملاحظه و مثبت» مقالات نویسندگان و روزنامه‌های عربستان در قبال رژیم صهیونیستی خبر داده و هدف آن را آماده کردن افکار عمومی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل عنوان کرده است.
فلسطین
فلسطین الآن: رژیم صهیونیستی با تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری از سال 2006 تاکنون موجب آوارگی بیش از 6000 فلسطینی شده است. بسیاری از این منازل به بهانه مجازات جمعی فلسطینیانی که در عملیات مقاومتی شرکت کرده‌اند صورت گرفته است.
مصر
القدس العربی: گروه اخوان المسلمین مصر در سومین سالگرد کشتار میدان‌های «رابعه» و «النهضه» تجمعات اعتراضی را در نواحی مختلف این کشور برگزار و با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده که هرگز از حقانیت «محمد مرسی» در ریاست جمهوری مصر کوتاه نخواهد آمد.
چین
ایسنا: چین نخستین ماهواره ارتباط کوانتومی جهان را در چند روز آینده به فضا پرتاب می‌کند که از ویژگی‌های امنیتی فوق‌العاده بالای ضد ‌هک برای جلوگیری از شنود و رهگیری برخوردار است.