kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷

اعطای نشان خادم المصطفی(ص) به رئيس نهضت العلمای اندونزی

نشان جهاني خادم المصطفي(ص) به رئیس کل نهضت العلمای اندونزی به عنوان بزرگترین سازمان اسلامی این کشور اعطا شد.



به گزارش روابط عمومی جایزه مصطفی(ص)، اقبال سلام رئیس وقف و دارایی نهضت العلماي اندونزي در جلسه‌اي با حسین صابری زفرقندی نماينده دبيرخانه جايزه مصطفي(ص) به آمادگی اين نهضت برای همكاري في‌مابين اشاره كرد و گفت: نهضت العلما در سال 1926 تشکیل شد و در حال حاضر 91 میلیون عضو دارد که به دلیل حجم انبوه اعضاء، مشارکت اندک آنها نیز در مجموع ارقام بسیار چشمگیری می‌شود.
اقبال سلام با اشاره به تامين هزينه دانشجويان و دانش‌آموزاني كه تحت پوشش اين نهضت هستند، اظهار داشت: نهضت ‌العما 160 دانشگاه و 21 هزار مدرسه در سراسر اندونزی دارد که از کشورهای تایلند، مالزی، سنگاپور، افغانستان و امثالهم، دانش‌آموز و دانشجو می‌پذیرند و تمام هزينه‌هاي تحصيلي آنان از محل وقف تأمین می‌شود.
در پايان اين جلسه، نشان جهاني خادم المصطفي(ص) به اقبال سلام به نمايندگي از نهضت العلما به پاس عضويت افتخاري در صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) اعطا و  موجب دعوت نهضت العلما به عضويت افتخاري جايزه مصطفي(ص) شد.
گفتنی است، جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک ‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم اسلام(ص) و به دلیل تأکید بسیار آن حضرت به علم ‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده نام‌گذاری شده است.