kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

بان‌کی‌مون به طور رسمی آل‌سعود را از لیست قاتلان کودکان یمنی خارج کرد

بان‌کی‌مون سرانجام به صورت رسمی ائتلاف سعودی را از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان یمن خارج کرد.



«بان‌کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه خروج «قطعی» ائتلاف تحت رهبری ‌آل‌سعود را  از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان در یمن اعلام کرد. وی این موضوع را در نشست شورای امنیت درباره گزارش سالانه کودکان و درگیری‌های مسلحانه اعلام کرد.  به گزارش فارس، دبیر کل سازمان ملل متحد 18 خرداد ماه این ائتلاف را بطور «موقت» از فهرست سیاه مورد نظر حذف کرده و وعده داده بود که ارزیابی‌های بیشتری در این مورد انجام گیرد.
 بنابه اعتراف بان کی مون این اقدام بعد از آن صورت گرفت که سعودی‌ها سازمان ملل را به قطع کمک‌های مالی تهدید کرده‌اند! در همین حال  بان‌کی‌مون روز سه‌شنبه گفت که هنوز درباره محافظت از کودکان در یمن «نگرانی‌های شدید» دارد! به گزارش آسوشیتدپرس، بان‌کی‌مون علاوه بر این گفت که او هنوز به محتوای گزارشی که باعث اضافه کردن نام عربستان به فهرست ناقضان حقوق کودکان شد، پایبند است.  وی مدعی شد که این بررسی‌ها کماکان ادامه دارد و اوضاع میدانی به دقت تحت نظر خواهد بود.
بان کی مون یکی از ضعیف‌ترین دبیر کل‌های سازمان ملل لقب گرفته که این سازمان را بیش از هر زمان دیگری تبدیل به بنگاهی اجاره‌ای کرده‌ است.