kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
چوب حراج به بیت‌المال؛

فروش 2500 هکتار زمین سازمان منطقه آزاد قشم به قیمت متری هزار تومان!

سازمان منطقه آزاد قشم 2500 هکتار از اراضی متبوع خود را به قیمت متری هزار تومان فروخت.



به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی کیهان، بر اساس اسناد موجود در دفتر این روزنامه، سازمان منطقه آزاد قشم، طی دو قرارداد مجموعا 2500 هکتار زمین را به ازاء هر متر مربع 10/000 ریال، جمعا به مبلغ 5/000/000/000 ریال، طی 7 قسط  به شرکت لارک ماشین قشم واگذار کرده است.
بر اساس یکی از این قراردادها، یک قطعه زمین به مساحت 50 هکتار، به منظور تولید ماشین‌آلات صنعتی، واقع در سایت صنعتی سوزاء و بر اساس قرارداد دیگر، یک قطعه زمین به مساحت 2000 هکتار با کاربری صنعتی(احداث کارخانه فولاد) از سوی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم به شرکت لارک ماشین قشم واگذار شده است.
بر پایه این گزارش، در قرارداد مذکور «ع.ش»، سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم و «ا.ح»، عضو هیئت مدیره سازمان، به عنوان نمایندگان سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم و «ف.م»، رئیس هیئت مدیره شرکت لارک ماشین قشم به عنوان نماینده این شرکت حضور داشته‌اند.
گفتنی است، قیمت بالای زمین در برخی مناطق قشم، واگذاری 2500 هکتار زمین از سوی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم با قیمت هر متر مربع 10/000 ریال آن هم طی 7 قسط با کدام منطق و دلیل قابل دفاع است؟
این اقدام که از سوی یک سازمان دولتی انجام شده، یک تخلف آشکار اقتصادی و چوب حراج به اراضی مذکور محسوب می‌شود و پیگیری این تخلف از سوی نهادهای مربوطه مورد مطالبه و انتظار است.