kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
نیویورک تایمز:

91 درصد مردم آمریکا کلینتون و ترامپ را نمی‌خواهند

بر اساس آمار و ارقامی که از بطن جامعه آمریکا به دست آمده تنها ۹ درصد از مردم این کشور نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه این دوره از انتخابات را برای ریاست جمهوری انتخاب کرده‌اند و بقیه این دو را اصلا قبول ندارند.


سرویس خارجی -

 تنور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ظاهر هر روز گرم‌تر و گرم‌تر می‌شود اما در پس این هیاهو و انتشار روزانه هزاران خبر در مورد کوچک‌ترین اقدامات و تحرکات دو کاندیدای رقیب دموکرات و جمهوری‌خواه واقعیت نهفته این است که اکثریت قابل ملاحظه‌ای از مردم آمریکا در حاشیه این هیاهو هستند و انتخابات برای آنها هیچ جذابیتی ندارد .به گزارش تسنیم، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با اذعان به این واقعیت نوشته «آمریکا کشوری است که 324 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. 103 میلیون نفر از این جمعیت را کودکان و شهروندان غیرآمریکایی و جنایتکارانی تشکیل می‌دهند که حق رای دادن ندارند. 88 میلیون نفر از  واجدان شرایط برای رای دادن هم که اصلا رای نمی‌دهند.»
این گزارش می‌افزاید:  «در دوره مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این دوره نیز 73 میلیون نفر در رای گیری مشارکت نکردند اما اکثر آنها در انتخابات عمومی مشارکت خواهند داشت.60 میلیون نفر باقی مانده نیز در انتخابات دور مقدماتی انتخابات مشارکت داشته‌اند که نیمی از آن‌ها به نامزدهای دموکرات و نیمی دیگر به نامزدهای جمهوری‌خواهان رای داده‌اند.»  در پایان این گزارش جالب آمده است: «اما نیمی از رای‌دهندگانی که در دور مقدماتی مشارکت داشته‌اند نامزدهای انتخاباتی دیگری را به غیراز کلینتون و ترامپ انتخاب کرده‌اند. تنها 14 درصد از رای‌دهندگان واجد شرایط که 9 درصد کل جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند به یکی از دو نامزد نهایی یعنی ترامپ و کلینتون رای داده‌اند.» به عبارتی 91 درصد کل جمعیت آمریکا نه کلینتون را پذیرفته‌اند و نه ترامپ را.
خبر دیگر انتخاباتی از آمریکا اینکه دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در ادامه به کارگیری الفاظ نامتعارف خود علیه هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود را «شیطان» نامید.ترامپ در سخنرانی خود در سالن ورزشی مدرسه‌ای در پنسیلوانیا و در انتقاد از حمایت برنی سندرز از کلینتون گفت: «او (سندرز) با شیطان معامله کرد. او (کلینتون) شیطان است.»