kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

برنامه استخراج ۶۰۰ کیلو طلا از معدن زرشوران

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران گفت: فاز توسعه (دوم) معدن طلای زرشوران به زودی به فراخوان گذاشته می‌شود.




به گزارش ایمیدرو، محمدرضا احمدی در جمع خبرنگاران بازدید‌کننده از مجتمع طلای زرشوران گفت: طرح توسعه این شرکت برای افزایش تولید با ورودی خوراک 600 هزار تن با سرمایه گذاری 950 میلیارد ریال و 4/5 میلیون یورو را در برنامه داریم که قرار است به صورت EPC انجام شود.
وی تصریح کرد: تا یک هفته آینده آگهی فاز توسعه زرشوارن از طریق جراید اعلام عمومی خواهد شد ضمن اینکه حضور پیمانکاران با یک مشاور خارجی در برنامه پیش بینی شده است.
احمدی همچنین از انتشار اوراق مشارکت به میزان 700میلیارد ریال برای اجرای فاز 2 طرح توسعه طلای زرشوران خبر داد و گفت: بخشی از تجهیزات مورد نیاز فاز 2 خریداری شده و تاکنون متقاضیانی نیز برای اجرای فاز 2 آمادگی خود را اعلام کرده اند.
وی درباره عملکرد سال گذشته این شرکت گفت: معدن طلای زرشوران در 4 ماه نخست امسال 137 کیلوگرم شمش طلا تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 برابر و میزان استخراج از معدن نیز دو برابر سال قبل بود.
اوافزود: برنامه سال جاری دستیابی به تولید 600 کیلوگرم طلا و همچنین 10 میلیون مترمکعب استخراج ماده معدنی و باطله است.
مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران ادامه داد: این معدن از نظر ذخیره در کلاس جهانی است و براساس آخرین اکتشافات انجام شده دارای ذخیره‌ای بیش از 27.5 میلیون تن ماده معدنی است. همچنین آنتیموان و آرسنیک به ترتیب 8 و 7 درصد ذخایر معدن را تشکیل می‌دهد.
احمدی میزان ذخایر شناسایی شده در زرشوران را حدود 108 تن ذخیره با عیار 4 و حدود 50 تن نقره ذکر کرد.
وی از راه اندازی دو دستگاه سامانه پایش برخط (آنلاین) زیست محیطی در کارخانه طلای زرشوران هم خبر داد و گفت: این سامانه باهدف رصد وکنترل آلودگی‌های احتمالی زیست محیطی برای نخستین بار در این واحد بزرگ صنعتی تولید طلا و در پائین دست محوطه انباشت توده خشک کارخانه راه‌اندازی شده است.
به گفته وی با نصب و راه اندازی سامانه مذکور، آلاینده‌های احتمالی زیست محیطی کارخانه طلای زرشوران به صورت برخط کنترل می‌شود. این سامانه دارای جدیدترین تکنولوژی‌های موجود درجهان بوده و از کشور بلژیک خریداری شده است.
وی افزود: با نصب سامانه مذکور، تمام موارد زیست محیطی کارخانه به صورت برخط به ادارات محیط زیست شهرستان، استان و در نهایت کشور قابل ارسال خواهد بود.
احمدی گفت: در حال حاضر 675 نفر در مجتمع زرشوران اشتغال دارند که از این تعداد 51 درصد را نیروهای بومی منطقه، 40 درصد را ساکنان روستاهای اطراف زرشوران و بقیه نیروهای فنی و تخصصی هستند. به این ترتیب بیش از 90 درصد نیروهای کاری را افراد بومی و محلی تشکیل می‌دهند.
وی اظهار امیدواری کرد با تکمیل و راه اندازی طرح‌های توسعه زرشوران میزان اشتغالزایی به 1000 نفر برسد که این رقم تامین‌کننده اشتغال یک هفتم منطقه خواهد بود.
احمدی اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای با شرکت ملی گاز استان منعقد شده که براساس آن تا پایان سال 96 تمام منطقه گازکشی می‌شود به طوری که علاوه بر شرکت زرشوران، تمام روستاهای منطقه نیز از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.