kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۶۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
شمار شهدای بمباران منبج از مرز 227 تن گذشت

فرانسه انتقام حادثه نیس را از غیرنظامیان سوری گرفت!

جنگنده‌های فرانسوی بیش از 220 زن و کودک سوری را در شمال استان حلب به بهانه مبارزه با داعش قتل‌عام کردند.


مقامات فرانسوی که در واکنش به حادثه تروریستی شهر «نیس» در جنوب این کشور گفته بودند، حملات خود علیه تروریسم و «داعش» را تشدید می‌کنند، روز سه‌شنبه در شمال استان حلب و در حومه شهر «منبج» فاجعه آفریدند؛ ماجرا از این قرار است که بمب‌افکن‌های فرانسوی بر سر روستائیان بی‌دفاع بمب ریختند و بر اساس آمارهای غیررسمی، 227 غیرنظامی را قتل‌عام کردند. شمار زیادی از جان‌باختگان، زن و کودک هستند.
 آمارهای رسمی تعداد کشته‌شدگان این جنایت آشکار را 120 نفر اعلام کرده‌اند.
بر اساس گزارش‌های ارسالی از استان حلب، تروریست‌های تکفیری حاضر در شهر منبج از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و اجازه نمی‌دهند آنها خانه و کاشانه خود را ترک کنند. با توجه به این واقعیت، عمدی بودن حمله بمب‌افکن‌های فرانسوی به غیرنظامیان تقویت می‌شود.
طی پنج سال اخیر فرانسوی‌ها در تقویت داعش و دیگر تروریست‌های  منطقه نقش داشته‌اند. اما یکی دو سال است که پیامدهای این سیاست به داخل فرانسه کمانه کرده است و صدها غیرنظامی فرانسوی هم در حملات تروریستی جان خود را از دست داده‌اند، که آخرین مورد عملیات داعش در شهر نیس رخ داد و بیش از 80 غیرنظامی کشته شده‌اند.
در حال حاضر که فرانسوی‌ها تمام قد از تروریسم در آسیای غربی حمایت می‌‌کنند و هدف واقعی آنها نیز مثل آمریکا، در هم شکستن محور مقاومت ضدصهیونیستی است، شرایط بسیار سختی را تجربه می‌‌کنند، چون مجبورند  به نمایش مضحک جنگ علیه داعش در منطقه ادامه دهند و البته، بغض خود را مثل ماجرای قتل‌عام منبج، متوجه غیرنظامیان بکنند!
البته، این اقدام ناجوانمردانه فرانسه را آمریکایی‌ها تلاش کردند تحت پوشش «حملات اشتباهی» قرار دهند و اقدام عمدی را کاملا غیرعمد به افکار عمومی القاء کنند.
سازمان ملل نیز که پرونده‌اش نسبت به این‌گونه مسائل، روز به روز سیاه‌تر می‌شود، در ارتباط با فاجعه منبج کاملا سکوت کرد و همین مسئله، واکنش تند مقامات دمشق را در پی داشت؛ در پیام اعتراضی دولت دمشق  به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از این دو نهاد خواسته شد، فورا این جنایت کور را محکوم کنند. بر اساس این دو نامه، هنوز سرنوشت شمار زیادی از غیرنظامیان که زیر آوارها مانده‌اند، مشخص نیست.
وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن این دو حادثه تاکید کرده ائتلاف موسوم به «ائتلاف ضدداعش» به جای هدف قرار دادن تروریست‌های داعشی زیرساخت‌های شهری و مردم بی‌گناه سوریه را مورد هدف قرار داده است.
دولت سوریه به آمریکا و فرانسه نیز یادآوری کرد، سیاست‌های دوگانه این کشورها دیگر کارساز نیست و اگر کسی بخواهد به صورت جدی با تروریسم مبارزه کند، راهی جز همکاری و هماهنگی با دولت سوریه و ارتش این کشور که واقعا با تروریسم در جنگ است ندارد.
دولت سوریه همچنین از کشورهایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم از تروریسم حمایت می‌‌کنند خواست به این رویه خود پایان دهند و تاکید کرد، برخی نهادها در آنکارا، دوحه، ریاض و پاریس از تروریسم حمایت می‌‌کنند که باید ریشه این حمایت‌ها خشکانده شود.
«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه هم در گفت‌وگو با تسنیم، تصریح کرد: «اگر حمایت عربستان و ترکیه از گروه‌های مسلح در سوریه نبود، این گروه‌ها امکان بقا در  شهرهای سوریه را نداشتند.
خبر دیگر از سوریه اینکه، شورشیان عضو گروه «ارتش آزاد» که از طرف آمریکا مستقیما حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند، یک کودک 11 ساله فلسطینی را به اتهام جنگیدن در کنار نیروهای ارتش سوریه، سر بریدند.